برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی

مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی با حضور مدیر جهاد کشاورزی استان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز در مراسم تودیع معارفه مدیر جهاد کشاورزی خوی، که با حضور جمعی از مسئولان استانی وشهرستانی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی این شهر برگزار شد، در تشریح برنامه‌های عملیاتی این سازمان برای تحقق شعار سال (رونق تولید) گفت:شیطان بزرگ آمریکا طی سال‌های گذشته اقتصاد ایران را هدف قرار داده و ما امروز در بخش کشاورزی، با برنامه ریزی هاوهدف گذاری‌های صحیح می‌توانیم این شیطان بزرگ را در این بخش شکست دهیم.

وی ادامه داد: ما در این بخش به این نتیجه رسیده ایم که مظهر اقتصاد مقاومتی و اهداف ترویج سیاست‌های مقام معظم رهبری تقارن در بخش کشاورزی داردجامعه عمل بپوشانیم.

رسول جلیلی درهمین راستا بابیان اینکه، تمرکز جهاد کشاورزی استان بر توسعه واحد‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از مهمترین پیشران‌های توسعه کشاورزی است، گفت:داشتن جوانان توانمند با مغز اقتصادی قوی در شهرستان خوی و قرارگرفتن این شهردریک منطقه استراتژیک جغرافیایی، می‌توانند بیشترین توسعه در بخش کشاورزی را در این منطقه داشته باشند.

جلیلی در ادامه با اشاره به اینکه، در بخش کشاورزی صادرت و تولیدات به حداکثر رسیدیم، گفت: در این راستا برای افزایش صادرات، باید توسعه کشت‌های گلخانه ای، سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار، توسعه دامداری‌های بزرگ را به عنوان راهکار کلیدی توسعه در بخش کشاورزی که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برای تحقق شعار رونق تولید در این بخش قرار دارداجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها وآبیاری تحت فشار زیر سطحی باید در استان در الویت باشد، گفت:در بخش گلخانه‌ای ۱۰ در صد آب استفاده می‌شودو ۹۰ در صد آن صرفه جویی ودر آن صورت عملکرد ما ۱۰برابرافزایش می‌یابد.

رسول جلیلی ارزش تولیدات گلخانه‌ای را در استان ۱۲هزار میلیاردتومان اعلام کردو گفت:ازاین مقدار حدودا به ارزش یک هزار میلیارد تومان به دلیل حوادث غیر مترقبه از بین رفته است.

وی همچنین با بیان اینکه در منطقه خشک و نیمه خشک قرار داریم، به همین دلیل، آبیاری بارانی در این منطقه زیاد به درد کشاورزان نمی‌خورد و باید به طرف آبیاری تحت فشار وزیر سطحی برویم، گفت: در استان حدودا ۱۲۱هکتار زمین از آبیاری تحت فشار قرار دارند.
 
جلیلی در بخشی از سخنان خود به کمبود لبنیات در استان آذربایجان غربی نسبت به جمعیت این استان اشاره کردو گفت: بایدگاوداری‌های سنتی را به سمت گاوداری‌های صنعتی ببریم ودر این عرصه از سرمایه گذاران دعوت کنیم که در این بخش سرمایه گذاری کنند وبا همکاری آن‌ها این بخش را توسعه دهیم.

وی همچنین بابیان اینکه در سال گذشته ۱۲ میلیاردو ۸۰۰میلیون دلار برای واردات نهاده‌های دامی (خوراک دامی) هزینه شده بود اظهار داشت: باید در سطح استان تلاش کنیم سطح کشت این محصولات را توسعه دهیم وبه کشور‌های دیگر صادر کنیم که در آن صورت از تحریم این محصولات خارج می‌شویم.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان بارندگی در استان، در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کردو گفت: با توجه به افزایش بارش‌های مطلوب بهاره، متوسط بارندگی در استان در حدود ۴۶۰ میلی متر است که میزان بارندگی نسبت به نرمال ۶۱ درصد افزایش یافته و از این میزان بارندگی ۴۴درصد بارندگی هم در شهرستان خوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، امیدواریم این نزولات آسمانی موجب پیشرفت هرچه بیشتر کشاورزی در استان و منطقه شود.

 
انتهای پیام/م
 

مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.