تجملات لاکچری‌پسند ازدواج؛ از خواستگاری خانم بازیگر در زیر آب تا پرواز عروس هنگام عقد/ کرایه خودرو برای داماد ساعتی چقدر آب می‌خورد؟

عروسیکافی است هشتگ عروسی را در اینستاگرام سرچ کنید تا بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار عکس آپلودشده با این هشتگ را ببینید. تبلیغات آتلیه، سورپرایز‌های مراسم و عروسی‌های لاکچری یکی پس از دیگری به شما نمایش داده می‌شود.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مراسم عروسی در کشور ما ریشه فرهنگی دارد و باعث هم‌بستگی بین افراد می‌شود. باوجوداین، این روز‌ها مراسم‌های عقد و عروسی شکل و شمایل عجیبی به خود گرفته است. برگزاری مراسم عقد در بالن و مراسم عروسی در اعماق دریا فقط بخشی از هزینه‌هایی است که عروس و داماد‌ها متقبل می‌شوند.

معمولا عروس و داماد‌ها مایل‌اند مراسم عروسی‌شان به بهترین نحوه ممکن برگزار شود؛ اما این حس خوب دیگر شامل پذیرایی مفصل و ایجاد محیط گرم و صمیمی برای مهمانان نمی‌شود. آن‌ها مدت‌ها به‌دنبال خلاقیت و نوآوری هستند و بعضا دست به اقدامات عجیب‌وغریب می‌زنند. شرکت‌های فعال در‌این‌زمینه هم بیکار ننشسته و به قیمت گزافی ایده‌های عجیب‌شان را به این کبوتر‌های عاشق تحمیل می‌کنند. این روز‌ها چشم‌و‌هم‌چشمی نقش زیادی در این گونه رفتار‌ها ایجاد می‌کند؛ اقدامات لوکس و گران‌قیمتی که هیچ‌یک تأثیری بر خوشبختی آن‌ها ندارند. رقابت و چشم‌و‌هم‌چشمی میان زوج‌ها سبب شده که میل بیشتری برای پرداخت مبالغ بیشتر نشان دهند؛ ولو اینکه کیفیت کار در‌مقایسه‌با خدمات ارزان‌تر، چندان برجسته و متمایز نباشد!

همه‌چیز از ساخت کلیپ‌های عروسی شروع شد. ویدئو‌هایی که برای ساخت آن، عروس و داماد همراه‌با تیم فیلم‌برداری و تدوینگر راهی کیش یا شمال کشور می‌شوند که ساخت هرکدام‌شان میلیون‌ها تومان هزینه می‌برد. شاید خیلی‌ها باور نکنند یک شب جشن عروسی می‌تواند با تأکید بیش‌ازحد بر تجمل‌گرایی و پرداخت ارقامی بسیار هنگفت از ۳۰۰ میلیون تا بیش از سه میلیارد تومان باشد. تالارها، آتلیه‌ها و شرکت‌های برگزارکننده مراسم‌ها این روز‌ها با نزدیک‌شدن به  عید فطر و رونق مراسم‌های عروسی، تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند.

مراسم عروسی اگر در سال‌های گذشته در حیاط باصفا با لامپ‌های ریسه‌ای، میز و صندلی‌های کرایه‌ای، کمی میوه و یکی دو نوع غذا برگزار می‌شد، امروز شکل دیگری به خود گرفته است. جشن‌های گران‌قیمت و لوکس در حالی برگزار می‌شود که در آن‌سوی جامعه، عده‌ای نیز به‌واسطه نداشتن استطاعت مالی قادر به تشکیل زندگی نیستند و شکاف میان تجمل‌گرایان و ساده‌زیست‌ها، روز‌به‌روز عمیق‌تر می‌شود؛ شکافی که با گسترش شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر بیشتر دیده می‌شود.

مراسم عقد در بالن

تابه‌حال فیلم‌های متنوع و مختلفی از مراسم‌های عروسی دیده‌ایم که برخی از عروس و داماد‌ها با استفاده از اشیای خاص وارد تالار شدند یا اقدام به استفاده از امکانات منحصر‌به‌فردی کرده‌اند. برگزاری مراسم عقد در بالن ازجمله خلاقیت‌هایی است که این روز‌ها عروس و داماد‌ها برای شروع زندگی مشترک‌شان از خود نشان می‌دهند؛ گویی اگر در روی زمین عقد کنند، پیوندشان نامیمون است و بدشگون.

پرواز با بالن یکی دیگر از سرویس‌های ویژه‌ای است که این روز‌ها برخی شرکت‌های برگزارکننده مراسم و تالار‌ها در بسته ازدواج خود گنجانده‌اند. عروس و داماد چنددقیقه‌ای بالن‌سواری می‌کند و در آخر در وسط حیاط تالار و میان مهمان‌ها فرود می‌آیند. همین چند وقت پیش بود که کلیپی کوتاه در میدان آرژانتین منتشر شد که یک عروس و داماد برای ساخت کلیپ عروسی خود با استفاده از یک بالن با چندین بادکنک به پرواز درآمدند تا از فرودآمدن عروس فیلم‌برداری شود.

این فیلم در فروردین سال جاری بازتاب گسترده‌ای داشت. خلاقیت‌های این‌چنینی ازجمله خلاقیت‌هایی است که این روز‌ها عروس‌ها و داماد‌ها به‌دنبال آن هستند. بااین‌حال، پرواز با بالن، ساخت ویدئو در جزیره کیش و جنگل‌های کلاردشت، فقط بخشی از این بسته ازدواج است.

خواستگاری زیر دریا

عروسی در زیر دریا و گشت‌و‌گذار عروس و داماد با لباس غواصی در اعماق آب، ازجمله خلاقیت‌هایی است که این روز‌ها شرکت‌های برگزارکننده مراسم عروسی به عروس و داماد‌ها ارائه می‌کنند. بدین‌صورت که داماد لباس شنای رسمی (با کلاه و دنباله) می‌پوشد؛ اما لباس عروس ویژه‌تر است و لباس شنای سفید و لوازم غواصی را تن می‌کند. سپس، عروس و داماد همراه با تیم فیلم‌برداری راهی اعماق آب‌ها می‌شوند. در آنجا چنددقیقه‌ای فیلم‌برداری می‌کنند و عکس می‌گیرند و آن را به‌صورت کلیپی ویژه در مراسم عروسی‌شان برای مهمانان پخش می‌کنند. جالب اینجاست که گاهی اوقات عروس یا داماد اصلا شنا بلد نیستند و همین مسأله نیز دشواری‌های خاص خود را به‌دنبال دارد؛ اما تصمیم بر آن شده که حتما زیرآبی بروند. این  در حالی است که در روز‌های اخیر، فیلمی از خواستگاری یکی از بازیگران زن تلویزیون در زیر دریا هم منتشر شده و نشان می‌دهد که این مراسم‌ها فقط به عروسی محدود نمی‌شوند.

اجاره خودرو‌های لوکس به‌عنوان ماشین عروس و اسکورت آن با ده‌ها موتورسوار یک‌شکل نیز بخشی از اقداماتی است که این روز‌ها عروس و داماد‌ها برای خود تدارک می‌بینند؛ خودرو‌هایی که اجاره هرکدامشان ساعتی یک‌میلیون تومان برای داماد آب می‌خورد. همه این‌ها را بگذارید درکنار گل‌آرایی ویژه تالار‌ها و سفره‌های رنگین و غذا‌های مختلف.

این روز‌ها در تالاری در شرق تهران به‌ازای هر نفر مهمان بین ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان به‌عنوان هزینه شام دریافت می‌کنند؛ غذا‌هایی که بخش عمده‌ای از آن‌ها دور ریخته می‌شود و دست‌نزده باقی می‌ماند. آتش‌بازی، نورافشانی، راه شمع‌و‌گل، تقدیم هدایا به مهمانان، نور ویژه بر سر عروس و داماد در طول مراسم، چاپ عکس عروس و داماد روی لوازم پذیرایی، سیستم‌های ویژه صوتی‌و‌تصویری برای پخش موسیقی و فیلم ازجمله هزینه‌های جانبی است که برای برگزاری مراسم لوکس باید موردتوجه قرار دهید.

منبع:صبح نو

انتهای پیام/

پر زرق و برق اما پوچ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما فقیر فقرا هر چی نتونیم ازدواج کنیم اونا بهتر مراسم میگیرن فکر کنم مشکل ما هستیم
Germany
ناشناس
۰۲:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدایا به عظمت وبزرگیت قسمت میدهم ..خدایا بحق مولود این شب ،15 رمضان ،قسمت میدهم همه جووانهای درسن ازدواج که به خاطر بیکاری ونداری وفقر امکان خواستگاری رفتن وازدواج را ندارند خودت خدایا خودت وسیله ازدواج وخوشبخنی شون را فراهم کن. دیگه تواین شرایط جز تو،به هیچکس دیگر امیدی نیست..........
Canada
ناشناس
۲۳:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ثروتمندان را میگوییم .در قران امده .رزق و روزی بعصی ها را بر گردن پولدار ها گذشته .باید بدون منت سهم شان را بدهید .اگر در عم هم وطن ها شریک نباشید .امنیت در خطر خواهد بود .بخاطر دزدی .ادم ربایی ووووو
زمانی همه در امینت خواهیم بود که همه در رفاه جزیی باشند .نه اینکه فرق طبقاتی به عرش خدا برسد
باید 100 درصد مالیات و خمس و ذکات هم دهند .اگر وجدان و اخلاق دارند
United States of America
ناشناس
۰۵:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
این حرفو باید به قانون درمجلس وبه دولت و جناب نوبخت گفت تا اینقدر بادادن حقوق های نجومی ازبیت المال یک عده را پولدار ویک عده را فقیرتر نکنند.
Canada
ناشناس
۲۳:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
برای این پول حرام زخمت نکشیده اند .اگر نه .اتش به مال نمیزدند .والله این چیزها خوشبختی نمیاورد .اگر نه الان هنرپیشه و خواننده هالیوودی باید از خوشحالی در پوست خود نمیگنجیدند .
خوشحالی و خوشبختی اینه .حالا که خدا بهت موقعیت ثروت را داده .مالیات .خمس و ذکات بدهی و همچینن دست کسی را بگیری .خوشبختی ات را قسمت کن تا شاد شوی
Canada
ناشناس
۲۳:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه خوب اگر این پول را هدر نمیدادند و باهاش دلی را شاد میکردند .سرپناهی برای اشخاص کم درامد میساختند .والله جای دوری نمیره .یا دست یتمی را می گرفتند .زندانی ازاد میکردند.
چقدر با این پول میتوانستند عده زیادی را شاد کنند که همیشه ماندگار بود.حالا به مردم دادی که هزار حرف و حدیث هم ازش در بیاد
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۲۰:۱۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
امیدوارم اتاق فکری در ایران از افراد با تجربه وجوانان با استعداد برای ساخت ایرانی آباد تشکیل شود
ومقدمه آن این است که تک تک ما با هم فکر کردن با هم کار کردن را یاد بگیریم
بهتراست این جامعه آرمانی تبدیل به فیلم وسریالهای جذاب وآموزشی شود وبا فرهنگ سازی الگوسازی زمینه واقعی توسعه فرهنگی اقتصادی نظامی را کشور عزیزمان رافراهم کنیم به امید آنروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
براساس آموزه های قرآنی اکثر جن ها و انسانها اهل جهنم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
مهبد
۲۲:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب که چه ربطی داشت دوست عزیز؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
فاذا ماذا دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
من دوس دارم ازدواج رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
کی دوس نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدایا برسان برایش اگر دختر است شوهر خوبی واگر پسر است زن خوبی !همه بگید امین خیلی دلم سوخت براش یه جوری سوزناکی گفته اخی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
من دوس دارم ازدواج رو ولی نمیدونم چرا خدا قسمتم نمیکنه هر کی این پیام رو میخونه برا باز شدن بختم 114 صلوات بفرسته والا کارمندم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب
چرا خودتون نمیفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خسته نشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ببین دلیلش چیه اخلاق خوب داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم همینطور برام دعا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اتوبان اول تهران ساوه قبل ازالکترونیکی شدن پولی نبودماهم خونه مان نزدیک اتوبان ما ازکجاترددکنیم همسرم تاکسی بایدهرروزبره تهران برگرده حالاچقدرمگه درامدداره خرج استهلاک وسوخت راکه بذاریم کنارحالاپول عوارضی هم اومده روی هزینه هاش‌شمارابخدایکم هم بفکراهالی حاشیه نشین هاباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
با پول حلال و زحمت کشی که نمیشه این خرجها رو کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته دارن خرج میکنن البته جای سواله اما کافیه ی جوونی که ازنظر مالی مشکل داره ونمیتونه ازدواج کنه کافیه فقط یک اه بکشه.این جورادمهامرفهین بی دردند چقدرجوون داریم که توفقرند این مرفهیین میتونن بجای این اسراف دست چندجوونو بگیرن اما مطمعن باشید ایناهدفشون دل سوزوندن وخیری هم اززندگیشون نمیبینند صحبت حسادت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخاطر فقر نمیتونم ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته
Germany
ناشناس
۱۶:۲۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
این افراد خیلی مشکل روحی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی سن ازدواج بالا رفت,وضعیت مراسمهای عروسی روز به روز بدتر میشه
هرچی سن بالاتر میره آدم متوقع تر میشه
ضمن اینکه گفتن در مسایل مادی خودتونو با پایین دست مقایسه کنین ولی متاسفانه ما دقیقا برعکسشو انجام میدیم,نگاه به مسرفین و سلبریتی ها میکنیم متاسفانه
کی گفته هرکی پول داره,اختیار هرجوری خرج کردنش رو هم داره؟!

التماس دعای فرج...
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۶:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
کی گفته هرکی پول داره,اختیار هرجوری خرج کردنش رو هم داره؟!
شما بجای حل مسئله ، صورت مسئله رو پاک نکن ؟
مسئله بیشتر اینکه اینها چطوری پول در میارن
این اگه درست حل بشه خیلی اتفاقات نمی افته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا
Germany
ناشناس
۲۳:۱۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر چی سن بره بالا توقع میاد پایین ،شما مردها تلاش کنید با دخترهای سن پایین ازدواج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینها ربطی به پولدار بودن ندارد اینها دچار بیماری خود کم بینی هستنکه با این کارها کمبودهای درونی خود را میخواهند جبران کنند.و متاسفانه درد چشم و هم چشمی داره تو جامعه زیاد میشه.
خدا الهی این مرضها را خودش درمان کنه که فکر نکنیم مردم اگه ما را ببینن که چه و چه کردیم برای عروسی عزت برامون به ارمغان میاره.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خداوند متعال دو بار در قرآن فرموده:
لا تُسرفوا. انّه لا یحب المُسرفین
اسراف نکنید (زیاده روی و ریخت و پاش) خدا اسرافکاران را دوست ندارد.
خالق تمام جهان بهت بگه دوستت ندارم بعد شریکت بگه ایول دوستت دارم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
آه و افسوس ادعای مسلمانی داریم اونوقت همسایه و هموطنمون با پوول یارانه زندگی که چه عرض کنم میگذرونه از گشنگی نمیره،چون بچه های تحصیلکرده ش پارتی ندارن استخدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دو روز بعد هم طلاق میگیرن
Germany
ناشناس
۱۲:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
احتمالابعدش عقدیه سفرتومریخ بشه اگه به جادیدن فیلم وسینمارفتن گردش توطبیعت بریم ایناانقدپول دستشون نمیادکه بغض وحسرت آدمای ضعیف بشه
Netherlands
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اين مشکلات خيلي اساسي و جدي هست و بايد ريشه يابي و فرهنگسازي بشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۰۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
همش فقط واسه خودنمایی وچشم وهم چشمی هستش فقط وفقط همین....
Germany
ناشناس
۱۵:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
چشم و هم چشمي خانومارو بيچاره کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
نظر تنگ نیستم،حسود نیستم......ولی به قیاس مردم کشورم که اکثریت جامعه را تشکیل می دهدازنظر فقر بر می آیم اشک در چشمهایم حلقه می زند که خوایا این پولها از کجا آورده اند که اینگونه هزینه می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
یا امام زمان فرجی کن حال که مطلب می نویسم روبروی محل کار من مزرعه ای دیم کاری هست که مقداری جو کاشته اند مادر و دخترش چند روز دارند با دهان روزه با دست درو می کنند همه در امد این مزرعه قیمت کرایه نیم ساعت ماشین لوکس نمی شود بنطرم اینگونه ادمهای پولدار که فکر ادمهای ضعیف نیست بوی انسانیت نبرده باید خجالت بکشند دختر مورد نظر که فکر کنم 35 سال داشته باشد بر اثر فقر مالی هنوز ازدواج نکرده تازه بردارش هم امد درو کند یه زره درو کرد کمرش درد گرفت در افتاب سوزان خوابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اللهم عجل لوليک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلیا هستن وضع مالیشون ازاین تازه به دوران رسیده هاخیلی بالاتره ولی ازاین کارهای....انجام نمیدن....چه دردیه این .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اونا واسه کاری که کردن زحمت کشیدن حیف و میل نمیکنن اینا دزدی کردن راحتم خرج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
باد اورده را باد می برد اگر زحمتی پاش بود حتما درست خرج می کردن و مطمئن باشید خمس و زکاتش و میداد و خیری توش صورت می گرفت نه خرج عیاشی می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
برابعض هافقط بایدتاسف خورد
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۵۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دارن میتونن خرج کنن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۰:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
حسادت درد بزرگیه!!!!
طرف داره و دوست داره خرج کنه از کجا معلوم اگه شما داشتین این کارو نمی کردین
Iran (Islamic Republic of)
نیما صالحی
۱۲:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوست عزیز وقتی میگی حسادت، برو دو تا کتاب روان شناسی هم بخون برات بد نیست.
اولا دارا هستی پس می تونی خرج کنی خودش محل خیلی از سوالاته. دارایی از کجا اومده به چه شکلی اومده و در نهایت به شکلی هزینه میشه؟!!! خیلی مسئله است.
دوماً مسئله عروسی روی ابرها با بالن، زیر دریا با ماهی ها و کوسه و ... اینها تنها مثال هایی کوچک از یک تغییر بسیار تاسف بار در زندگی مردم ما هستند. مردم تمامی فکر خود را صرف بر پا کردن این گونه مراسم می کنند ولی در نهایت تنها چیزی که برایشان باقی می ماند تغییرات وحشتناک در اخلاق، رفتار است که در نهایت هم خیلی زود به از هم گسیختن خانواده می انجامد.
سوماً اینو اختصاصی برای شما می نویسم: توی رمان شازده کوچولو روباه یه جایی به شازده کوچولو میگه:
"یادت باشه ارزش گل تو به قدر عمریه که به پاش صرف کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
درد بزرگی که تو بهش مبتلایی
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۳۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
گرونه
Germany
ناشناس
۱۰:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
آدم بی وجدان تو دنیا زیاد پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب دارن خرج میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله دارن خرج میکنند معلوم نیست کجا اختلاس کردند حق کی رو خوردن والا آدم که ذاتا داراست از این ندید بدید بازی ها در نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دخترها اینها رو به وجود میارن. اما وقتی بخاطر بی پولی هیچکس نمیره خواستگاری تازه میفهمن که دودش رفته تو چشم خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر حواس ها سر جاش باشه اینکارها رو نمی کنن حتی اگر پولدار باشن
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۹:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوره اخر زمان معلوم نیست تا کجا می خوایم پیش بریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط خدا لعنتشون بکند........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
این نتیجه حقوق های نجومی و مال های حرام و....است وگرنه مال حلال در جای خود وعمل صالح صرف میشود بهتر است اموال اینها بررسی شود که از چه راهی به دست آورده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
اي داد بيداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا که..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دارندگی و برازندگی.
کی ب فکر اصراف اصلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
از پول من و شماست وگرنه شاید اینها در ابتدا از من و شما مفلس تر بودند
غارت نجومی بیت المال و عدم توزیع عادلانه ثروت اینها را ایجاد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
سالنه بیست ملیون تومان ازجیب مردم فقیر به هر خودروسواری یارانه برداخت میشود وهمین مقدارهم سالانه به جیب خودروساز ریخته میشود دارندکی وبرازندکی که میکید ازاینجاهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
آخه یه کم عقلانی فکر کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما برو املاء یاد بگیر خودتو ناراحت نکن خودم بهت پول میدم تو خرج کن اصلا مخارج تو بامن اخه عزیزمن اسراف اینجوریه فقط خودتو اذیت نکن ۱۰بار از روش بنویس
آخرین اخبار