معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور:

آزادی بیش از ۷ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور از آزادی بیش از ۷ هزار زندانی جرایم غیرعمد کشوری در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی مهربان، معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور دیشب در مراسم جشن گلریزان بجنورد گفت: سال گذشته، ۷ هزار و ۹۳۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های کشور آزاد شدند.

وی افزود: از این تعداد ۲۶۰ نفر زن و ۷ هزار و ۶۷۲ نفر مرد بودند.

مهربان با بیان اینکه این امر با کمک ستاد دیه کشور، مشارکت نیکوکاران و تخفیف شکات صورت گرفت، اظهارداشت: میزان بدهی این تعداد از زندانیان بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال بود که پرداخت شد.

معاون اداری و مالی ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه ۴۸ درصد بدهی زندانیان جرایم غیرعمد نیز توسط شکات بخشیده می‌شود، گفت: این امر کمک بسیار بزرگی به آزادی زندانیان کرده است.

وی بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد را محکومان مالی خواند و افزود: در رتبه کشوری، استان فارس با یک هزار و ۲۷۷ نفر، بیشترین زندانی و استان هرمزگان با ۷۳ نفر، کمترین زندانی جرایم غیر عمد را به خود اختصاص داده است.

وی از برگزاری ۳۰۰ جشن گلریزان امسال در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر ۸ هزار و ۶۴۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های کشور هستند که نیازمند هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آزادی آن‌ها هستیم.

مجتبی محمدی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی هم گفت: ۱۰۹ زندانی جرایم غیرعمد در استان چشم انتظار کمک برای آزادی هستند

وی افزود: بدهی مالی این تعداد از زندانیان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال است که امیدواریم بخشی از این میزان در جشن گلریزان ماه رمضان توسط خیران تأمین و بخشی نیز توسط شکات بخشیده شود

محمدی گفت: سال گذشته نیز ۳۰۹ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی پرداخت شده بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال از زندان‌های این استان با کمک ستاد دیه و نیکوکاران در جشن گلریزان آزاد شدند.

انتهای پیام / م


جشن گلریزان خراسان شمالی

برچسب ها: ستاد دیه ، زندانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.