ساماندهی مراکز تهیه فرآورده‌های لبنی سنتی در نهاوند

معاون فرماندار نهاوند گفت: مراکز تهیه فرآورده‌ های لبنی سنتی در این شهرستان هر چه سریع تر ساماندهی شوند.

ساماندهی مراکز تهیه فرآورده‌های لبنی سنتی در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان: مهدی جلالوند، معاون فرماندار نهاوند در خصوص واحد‌های تولید فرآورده‌های لبنی سنتی، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت و مرکز بهداشت نهاوند باید برای ساماندهی واحد‌های سنتی و مراکز تهیه و فروش فرآورده‌ های لبنی اقدام کنند در غیر این صورت موضوع در کمیته فنی مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: از سال ۹۶ با وجود نظارت‌ها آمار تب مالت در این شهرستان بالاست که این مهم نشان می‌دهد باید اقدام اساسی در این خصوص انجام شود.

معاون فرماندار نهاوند با اشاره به کشت سبزی آلوده در نهاوند گفت: متأسفانه در این زمینه جهاد کشاورزی معتقد است اجازه کشت سبزی فاضلابی در شهر را نداده‌ایم، اما اغلب مناطق که با فاضلاب آبیاری می‌شود زیر کشت سبزی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند نیز از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در سطح شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: این طرح به شکل رایگان از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه سال جاری انجام می‌شود.

مومنعلی دارابی گفت:این طرح برای افراد بالای ۳۰ سال زن و مرد در تمامی مراکز خانه بهداشت شهر و روستا و مراکز خدمات جامع سلامت و ایستگاه‌های ثابت و سیار سطح شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کشور به علت بیماری فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: تمام دستگاه‌های دولتی، واحد‌های تولیدی و بخش‌های خصوصی باید در این طرح با شبکه بهداشت همکاری کنند.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.