استاندار خراسان شمالی:

صفی به نام اقلام یارانه‌ای درخراسان‌شمالی تشکیل نشود

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: دیگر هیچ صفی به نام اقلام یارانه‌ای در این استان نباید تشکیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به تشکیل صف برای اقلامی همچون گوشت، قند و شکر گفت: دولت مجوز توزیع گوشت تنظیم بازار را به منظور توزیع این قلم کالا برای دهک‌های پایین جامعه داده است و در خراسان شمالی حدود ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند و باید این اقلام به دست این افراد برسد.

وی افزود: قرار بر این است تا این کالا‌ها به دست اقشار ضعیف جامعه برسد و از سوی دیگر این افراد نیز مشخص و دارای شناسنامه هستند، بنابراین چرا این اقلام در صف برده می‌شود، و چرا به جایی برده می‌شود که دلال می‌آید و سپس نیاز به ماموران نیروی انتظامی است؟

وی با تاکید بر اینکه با توزیع این کالا‌ها در میان نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد باید بساط صف در استان برچیده شود، افزود: گلایه بنده از مدیران استانی این است که تبدیل به روابط عمومی شده اند و فقط مشکلات را بیان می‌کنند و چاره‌ای درست به حال آن نمی‌اندیشند.

شجاعی با طرح این سوال که چه کسانی صف گوشت را به وجود آورده اند؟ اظهار کرد: اگر مسئولان ذی ربط گوشت را صحیح و بر اساس اولویت بندی توزیع می‌کردند آیا شخص نیازمند روستایی از روستا برای خرید گوشت به شهر می‌آمد و صف تشکیل می‌شد؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر قشر بهزیستی و کمیته امداد افرادی همچون کارگران که میزان درآمد آن نیز بسیار پایین است، توضیح داد: بعد از توزیع اقلام یارانه در میان دو قشر باید ساز و کاری طراحی شود که این اقلام بدون تشکیل صف میان آن‌ها نیز توزیع شود.

شجاعی در ادامه به دستورالعمل‌هایی که در خصوص توزیع کالا از تهران به استان صادر می‌شود اشاره و تاکید کرد: مسئولان ذی ربط در ابتدا باید این دستورالعمل‌ها را در کارگروه تنظیم بازار استان مطرح کنند و سپس در صورت تصمیم گیری بر اجرای آن، در استان اجرا شود.

۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی مالیات پرداخت نمی‌کنند

شجاعی در ادامه با بیان اینکه از هر چهار مغازه در این استان یک واحد فاقد پروانه کسب است، گفت: بنابراین می‌توان گفت شش هزار واحد صنفی در این استان فاقد پروانه کسب هستند و مالیات پرداخت نمی‌کنند.

وی به معدن سرب و روی در اسفراین و مشکلات به وجود آمده در آن اشاره کرد و افزود: این دستور داده شد که از فردا هیچ یک از متخلفان و سودجویان در آنجا نباشد و این امر محقق شد و هم اکنون هیچ کسی نیست و مشکل معدن آلبلاغ جمع شد.

استاندار خراسان شمالی خطاب به دستگاه‌هایی همچون صمت، نیروی انتظامی و ... اظهار کرد: جلسه‌ای تشکیل می‌شود و طی یک ماه تمامی واحد‌های صنفی بدون پروانه، پروانه دار خواهند شد در غیر این صورت با واحد‌های صنفی بدون پروانه برخورد قانونی می‌شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن روسای اتحادیه‌ها نیز در حل مشکل گران فروشی و واحد‌های صنفی بودن پروانه ورود پیدا می‌کنند در غیر این صورت برکنار خواهند شد

آرد مازاد بر مصرف نانوایی‌ها قطع شود

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به مسئله خروج آرد خارج از شبکه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه مازاد بر مصرف آرد در این استان خارج از شبکه توزیع می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

وی خطاب به مسئولان ذی ربط بیان کرد: میزان نیاز و سهمیه آرد نانوایی‌های استان مورد بررسی قرار گیرد و آرد مازاد بر مصرف آن‌ها قطع شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید بگویم نانوایی اضافه در استان وجود دارد، افزود: سازمان صمت استان تلاش کند و بازاریابی لازم را جهت فروش نان این استان در سایر استان‌ها انجام دهد.

شجاعی گفت: با اجرای این طرح می‌توان اشتغال خوبی را برای زنان و مردان این استان ایجاد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام / م

کارگروه تنظیم بازار در خراسان شمالی

برچسب ها: سازمان صمت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.