تشریح آخرین وضعیت سیل زدگان در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در حال حاضر فقط یک اردوگاه اسکان اضطراری برای سیل زدگان در استان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در فروردین ماه سال جاری۸ تا ۲۹ اردیبهشت هزار و ۸۰۰ نفر به مناطق امین منتقل شدند و ۴۶ هزار و ۸۰۸ خانوار و ۲۵۶ هزار و ۷۰۱ نفر به دلیل سیلاب از امدادرسانی بهرهمند شدند.

وی افزود: انتقال ۸ هزار و ۸۶۰ نفر به وسیله بالگرد، قایق و خودرو‌های امدادی صورت گرفت که در امدادرسانی به سیلزدگان خوزستان ۲۱۸ گروه با استعداد یک هزار و ۳۷ نفر بهکارگیری شدند.

خدادادی ادامه داد: تعداد ۹۱ اردوگاه که از آغاز سیل در مناطق آسیب دیده خوزستان برپا شده بود فقط یک اردوگاه فعال باقی مانده در شهرستان حمیدیه و در یادمان ثامن الائمه دایر است و ۳۵۲ نفر از افراد آسیب دیده در این اردوگاه حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان داشت: ۴۴۷ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی استان خوزستان امدادرسانی شدند و تعداد پرواز‌های انجام شده شامل ۶۰۴ سورتی با ۳۲۷ ساعت پرواز است که از این طریق یک هزار و ۴۸۵ نفر منتقل و ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بار نیز جابهجا شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۵۶ هزار ۵۵۶ نفر در اردوگاه‌های اسکان اضطراری ساکن شده و از خدمات جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان خوزستان بهرهمند شدند که تعداد قایق‌های بهکار برده شد ۴۴ فروند هستند که به این طریق دو هزار و ۱۷۹ نفر به مکان امن، ۱۵ هزار و ۸۰۷ کیلوگرم اقلام و ۱۳ نفر مصدوم منتقل شدهاند.

این مقام مسئول گفت: حضور‌های تیم‌های درمان اضطراری از استان‌های یزد، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری و تهران و ۷۵ هزار و ۷۵۵ نفر در مناطق سیلزده به همراه غربالگری و ارائه داروی رایگان ویزیت شدند.

استفاده از خودرو های امدادی در خدمات رسانی به سیل زدگان

خدادادی افزود: ۲۴ دستگاه آمبولانس، ۷۲ خودروی پشتیبانی، ۱۵ خودروی سواری، ۱۱ دستگاه کامیون، ۷ تریلی، ۶ دستگاه مینی بوس، ۷ فروند بالگرد و ۴۴ فروند قایق مورد استفاده قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد: ۲۷ هزار و ۱۹۸ دستگاه چادر امدادی، ۵۲ هزار و ۵۲ تخته پتو، ۲۰ هزار و ۵۸۸ متر مربع موکت، یک هزار و ۲۵۴ شعله والور، ۲۰ هزار و ۹۲ کیلوگرم نایلون پوششی، ۸۸ هزار و ۴۸۸ بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته در میان سیل زدگان توزیع شد.

وی ادامه داد: ۱۷۸ قوطی انواع کنسروجات، یکصد هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، یک میلیون و ۹۴ هزار قرص نان و ۳۲۳ هزار بطری بزرگ آب معدنی، ۲۰ هزار عدد گونی، یک میلیون و ۲۷ هزار وعده غذای گرم، ۷۶ هزار و ۵۰۰ بسته بیسکوئیت، ۷۰ هزار ست بهداشتی زنان و کودکان، ۱۶ هزار قوطی مایع ظرفشویی و دستشویی، ۱۵ هزار قالب صابون، ۵ هزار قوطی شیر خشک، ۹ هزار قوطی پودر لباسشویی، ۹ هزار ثوب البسه و اقلام دیگری از قبیل کلمن، گالن آب، مواد شوینده در میان سیلزدگان توزیع شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.