در پی وقوه انفجار نزدیک اتوبوس گردشگران در مصر بررسی شد؛

ضعف دستگاه امنیتی مصر در حفاظت از جان گردشگران/ صنعت توریسم این کشور در خطر است

انفجار در مسیر اتوبوس گردشگری در مصر، توانمندی این کشور برای تامین امنیت گردشگران را زیر سوال برده است.

ضعف دستگاه امنیتی مصر در حفاظت از جان گردشگران/ صنعت توریسم این کشور در خطر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، بر اثر انفجار بمب نزدیک اتوبوس گردشگران نزدیک منطقه اهرام مصر در استان جیزه ۱۷ نفر زخمی شدند. منابع بیمارستانی اعلام کردند ده نفر از زخمی‌ها تابعیت مصری دارند و هفت نفر دیگر نیز شهروندان آفریقای جنوبی هستند.

گزارشگر العالم در گزارشی اعلام کرد: منابع امنیتی خبر دادند این بمب دست ساز هنگام عبور اتوبوس از مقابل موزه، در فاصله ۵۰ متری دیوار آن منفجر شد. در این انفجار به برخی خودرو‌های شخصی نیز آسیب وارد شد. مقامات مصری تحقیق درباره این حادثه را آغاز کرده و محل حادثه را نیز به محاصره در آورده‌اند.

در ادامه گزارش آمده است: مسئول موزه بزرگ مصر اعلام کرد این موزه امن است و هیچ آسیبی به آن وارد نشده است. این انفجار یادآور انفجار دسامبر سال گذشته است که طی آن یک دستگاه اتوبوس گردشگری هدف قرار گرفت و وزارت کشور مصر اعلام کرد انفجار ناشی از بمب دست سازی بوده است که هنگام عبور اتوبوس منفجر شده است. در آن انفجار چهار نفر از جمله سه گردشگر زخمی شدند. این انفجار‌ها پرسش‌هایی را درباره توانایی نیرو‌های امنیتی مصر برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی مطرح می‌کند بخصوص که گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمد این کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار