ماموریت نیرو‌های ویژه پاکستان برای حفاظت از پروژه‌های «دالان اقتصادی پاکستان-چین»

ارتش پاکستان به منظور حفاظت از پروژه‌های «دالان اقتصادی پاکستان-چین» بخشی از نیرو‌های ویژه خود را به محل اجرای این پروژه‌ها اعزام می‌کند.

اعزام نیرو‌های ویژه پاکستان برای حفاظت از پروژه‌های «دالان اقتصادی پاکستان-چین»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش پاکستان در نظر دارد بخشی از نیرو‌های ویژه خود را به منظور حفاظت از پروژه‌های «دالان اقتصادی پاکستان-چین» به محل اجرای این پروژه‌ها اعزام کند.

سرلشکر آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان در این خصوص گفت: نیرو‌های ویژه ارتش برای حفاظت از پروژه‌های دالان اقتصادی پاکستان- چین در برابر گروه‌های تروریستی و خرابکار اعزام می‌شوند.

این مقام اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی پروژه‌های زیرساختی دالان اقتصادی پاکستان- چین، وضع امنیتی در بلوچستان بهبود یافته است. با این حال، تهدیدات تروریستی همیشه وجود دارد.

در ماه مارس نیز چین نیروهای خود را در استان سند که در حدود ۹۰ کیلومتری مرز این کشور با پاکستان قرار دارد، مستقر کرد.

دالان اقتصادی پاکستان و چین، مجموعه پروژه‌های زیرساختی است که به ارزش ۴۶ میلیارد دلار با همکاری چین در نقاط مختلف پاکستان در حال احداث هستند. این پروژه‌ها شامل احداث شبکه‌های حمل‌ونقلی مدرن، تولید نیروگاه‌های انرژی، و ایجاد مناطق ویژهٔ اقتصادی هستند.

پیشتر گروه تروریستی ارتش بلوچ که به دنبال سلطه بر ایالت بلوچستان پاکستان است ضمن انجام یک عملیات تروریستی در هتل ۵ ستاره شهر بندری «گوادر»، سرمایه گذاران چینی که در این منطقه حضور دارند را تهدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار