رسانه دولتی چین: حق مالکیت معنوی به ابزار قلدری آمریکا در جهان تبدیل شده است

رسانه دولتی چین با انتقاد از اعتراض‌های مدام دولت آمریکا درباره حق مالکیت معنوی اعلام کرد حق مالکیت معنوی ابزار سیاسی واشنگتن برای محدود کردن کشورهاست.

رسانه دولتی چین: حق مالکیت معنوی به ابزار قلدری آمریکا در جهان تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در ادامه افزایش تنش بین پکن و واشنگتن روز دوشنبه یک رسانه دولتی چین با انتشار گزارشی به شدت از ادعا‌ها و اعتراض‌های دولت آمریکا درباره «دزی مالکیت معنوی» انتقاد کرد و مالکیت معنوی را ابزاری سیاسی برای توقف توسعه اقتصادی چین توصیف کرد.

با افزایش تنش تجاری بین آمریکا و چین، واشنگتن بار‌ها پکن را به «دزدی فناوری» و عدم مالکیت معنوی کالا‌های تجاری کرده است. پایگاه اینترنتی «روزنامه مردم»، روزنامه رسمی حزب حاکم چین روز دوشنبه با انتقاد از گزارش ماه مارس ۲۰۱۸ دولت آمریکا نوشت: «نویسندگان این گزارش مدعی هستند که چین تاکنون به علت بی‌توجهی به قانون حق مالکیت معنوی میلیارد‌ها دلار از آمریکا سرقت کرده است. این گزارش مبتنی بر داده‌های تخیلی و گزینشی و یک نوع داستان عملی-تخیلی است».

این روزنامه دولتی چین با بیان اینکه پکن در حفظ و رعایت مالکیت معنوی کالا‌ها در جهان سرآمد است، افزود: «حق مالکیت معنوی کالا‌ها باید پُلی برای ابتکار و همکاری بین کشور‌های مختلف جهان باشد. اما آمریکا آن را به ابزاری سیاسی تبدیل کرده است، سلاحی برای محدود کردن دیگر کشور‌ها و پوششی برای قدری در جهان».

در ماه ژانویه سال جاری دادستان کل آمریکا اعلام کرد تحقیقات درباره تلاش شرکت تجهیزات مخابراتی هواوی چین برای سرقت فناوری از شرکت‌های آمریکا را آغاز کرده است. شرکت هواوی این اتهام را رد کرده است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
يعني با ايده دزدي موافقن ؟
آخرین اخبار