افت شدید ارزش سهام در بازار‌های بورس کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس

هفته گذشته و پس از وقوع انفجار‌ در بندر الفجیره بازار‌های بورس در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس شاهد افت شدید سهام و تشکیل صف‌های طولانی برای فروش سهام مواجه بودند.

افت شدید ارزش سهام در بازار‌های بورس کشور‌های خلیج فارسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، بورس کشور‌های حوزه خلیج فارس طی معاملات هفته گذشته ۳۴ درصد زیان دید که در این میان بازار‌های عربستان و امارات بیش از بازار‌های شش کشور دیگر متحمل خسارت شدند.

بازار بورس در این کشور‌ها شاهد فروش گسترده سهام سرمایه‌گذاران بود؛ کسانی که احتمال وقوع درگیری در منطقه بر تعاملات آن‌ها تاثیر گذاشته بود و دخالت‌های دولت‌های ریاض و ابوظبی برای حمایت از سهام و جلوگیری از سقوط آن‌ها نیز موثر واقع نشد.

شاخص بورس عربستان با ۳ ممیز ۸ صدم درصد کاهش از ۵۵۵ میلیون و ۴۱ هزار دلار به ۵۳۸ میلیون و ۲۸ هزار دلار رسید. این روند سقوط ارزش سهام عربستان را در صدر کشور‌هایی قرار داد که بیشتر خسارت را در بازار‌های حوزه خلیج فارس متحمل شدند. شاخص بورس عربستان در معاملات هفتگی با از دست دادن ۲۳۵ هزار واحد به رقم ۸۶۱۲ ممیز ۸۵ صدم واحد رسید که کاهشی ۲ ممیز ۶۵ صدم درصدی داشته است.

این کاهش ارزش سهام در اکثر بازار‌های سرمایه عربستان مشاهده شد و در این میان بخش‌های ارتباطی با کاهش ۵ ممیز ۷۳ صدم درصدی روبه‌رو شدند. بازار دارو و مستغلات به ترتیب با کاهش ۵ ممیز ۵۹ صدم و ۵ ممیز ۳۵ صدم درصد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

امارات نیز با از دست دادن حدود ۱۰ میلیارد و ۴۵ میلیون دلار از سهام خود درابوظبی و دوبی بعد از عربستان قرار دارد. شاخص کلی بورس ابوظبی با کاهش ۶ ممیز ۶ دهم درصدی و با از دست دادن ۳۳۳ واحد به رقم ۴ هزار و ۷۱۹ واحد رسید. بازار دبی نیز با کاهش ۳ ممیز ۶۵ صدم درصد به ۲ هزار و ۵۷۵ واحد رسید.

هفته گذشته بعد از اینکه وزارت خارجه و همکاری بین المللی امارات خبر آتش گرفتن چهار کشتی باری تجاری را در الفجیره اعلام کرد نگرانی سرمایه گذاران افزایش یافت و برای فروش سهام صف فروش تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار