اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در همدان

رییس مرکز بهداشت همدان از اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح بسیج ملی فشار خون در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، خیر اندیش، رییس مرکز بهداشت همدان در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان گفت: بیشترین میزان مرگ و میر‌ها که در استان رخ می دهد به علت فشار خون بالا است، این در حالی است که ۶۰ درصد افراد از میزان فشار خون خود اطلاع ندارند.

وی ادامه داد: ماشینی شدن زندگی، تغذیه نامناسب، بی تحرکی، استفاده از دخانیات و نمک ریشه اصلی ابتلا به فشارخون بالا است.

رییس مرکز بهداشت همدان با بیان اینکه بیشترین مرگ و میر فشار خون بالا مربوط به آقایان است، افزود: سرطان بیشترین مرگ و میر را در بانوان به خود اختصاص داده است.

خیراندیش با اشاره به اینکه طرح بسیج ملی فشار خون در شهرستان همدان از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه سال جاری اطلاع رسانی می‌شود، افزود: از 17خرداد ماه تا 15 تیرماه در مراکز ثابت و سیار این طرح به طور عملیاتی اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح برای افراد بالای ۳۰ سال در تمامی مراکز خانه بهداشت شهر و روستا و مراکز خدمات جامع سلامت و ایستگاه‌های ثابت و سیار شهرستان اجرا می‌شود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ نود و هفت هزار نفر به علت بیماری فشارخون و سکته قلبی و مغزی در کشور جان خود را از دست دادند.

خیراندیش گفت: تمام دستگاه‌های دولتی، واحد‌های تولیدی و بخش‌های خصوصی باید در این طرح با شبکه بهداشت همکاری کنند

وی اضافه کرد: ایستگاه‌های سنجش فشار خون ثابت و سیار هم در میدان امام، سر گذر، گنجنامه و میدان امام زاده عبدالله به شکل رایگان کار سنجش خون مراجعه کنندگان را انجام خواهند داد.

در پایان جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان فشار خون اعضای حاضر در این جلسه اندازه گیری شد.

انتهای پیام/ب

طرح بسیج ملی فشار خون در همدان اجرا می شود

برچسب ها: علوم پزشکی ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.