بایدن: ترامپ اقتصاد کشور را از اوباما به ارث برده است

معاون سابق باراک اوباما و رقیب انتخاباتی ترامپ ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد اقتصادی که او امروز در کشور دارد از جمله میراث دولت سابق است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از گاردین، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا و معاون سابق باراک اوباما روز گذشته در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی اش در فیلادلفیا به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخت.

وی در این خصوص گفت: من می‌دانم که پرزیدنت ترامپ دوست دارد برای اقتصاد رو به رشد و کاهش سطح بیکاری در آمریکا مورد تحسین و تمجید قرار بگیرد. اما فقط کافی است به حقایق نگاه کنید. ترامپ این اقتصادی که دارد را از دولت اوباما و بایدن به ارث برده است. این اقتصاد به او به ارث رسیده است، درست مثل همه چیز‌های دیگری که در زندگی اش به او به ارث رسیده است. درست مثل همه چیز‌های دیگری که در زندگی به او داده شده است و او در حال بر باد دادن آنهاست.

جو بایدن در ادامه سخنرانی اش هم به تمجید از باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا پرداخت و گفت: او رئیس جمهوری بود که فرزندان ما تحسینش می‌کردند و همچنان این کار را می‌کنند.

وی در مقابل جمعیت شش هزار نفری مردم افزود: مردم باید با یکدیگر متحد شوند. رئیس جمهور ما رئیس جمهوری است که همه را تقسیم بندی می‌کند. اگر مردم آمریکا رئیس جمهوری می‌خواهند که این کار را انجام دهد، که دستانی بسته و قلبی از سنگ داشته باشد، که مخالفانش را تهدید کند و باعث نفرت پراکنی شود، پس دیگر به من احتیاجی ندارند. آن‌ها دونالد ترامپ را دارند.

بایدن در حالی ترامپ را هدف حملات لفظی قرار داده است که رئیس جمهور آمریکا هم پیشتر بار‌ها به این نامزد دموکرات توهین کرده و حتی او را «جوی خواب آلود» خوانده بود.

جو بایدن در زمان اعلام رسمی نامزدی اش برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: ارزش‌های اصلی این کشور، جایگاه ما در دنیا، دموکراسی ما و همه چیز‌هایی که باعث شده آمریکا، آمریکا شود در خطر است. به همین دلیل من امروز نامزدی خود را برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردم.

جو بایدن از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۷ به عنوان معاون باراک اوباما مشغول فعالیت بود. پیش از آن وی از سال ۱۹۷۳ تا سال ۲۰۰۹ به عنوان نماینده ایالت دلاویر در سنای آمریکا حضور داشت. بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ شرکت کرد؛ اما خیلی زود از هر دو انتخابات کنار کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار