جولان ناوشکن آمریکایی در دریای چین جنوبی

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یکی از ناو‌های جنگی این کشور ۱۹ مه از حوالی صخره مرجانی اسکاربرو در دریای چین جنوبی عبور کرده است.

جولان ناوشکن آمریکایی در دریایی چین جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یکی از ناو‌های جنگی این کشور روز ۱۹ مه در حوالی صخره مرجانی اسکاربرو در دریای چین جنوبی که چین ادعای مالکیت بر آن را دارد عبور کرده است. این مانور دریایی با احتمال برانگیختن اعتراضات پکن رو به روست. آن هم در شرایطی که روابط میان چین و آمریکا به شدت پرتنش است.

ناو یواس‌اس پربل روز ۱۹ مه از حوالی این صخره مرجانی عبور کرد که مالکیت آن مورد مناقشه چین، فیلیپین و تایوان است. کلی داس، سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا گفت ناو مذکور در کمتر از دوازده مایلی صخره مرجانی اسکاربرو حرکت کرد.

از ده سال پیش دریای چین جنوبی صحنه حوادثی است که نیروی دریایی آمریکا در آن نقش دارد. پکن به طور مرتب به آمریکا در مورد عبور ناو‌های آمریکایی از این مناطق اعتراض می‌کند. چین، ویتنام، فیلیپین، تایوان، اندونزی، مالزی و برونئی بر سر بخش گسترده‌ای از دریای چین جنوبی که غنی از نفت و گاز است مناقشه دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار