آشکارسازی سرعتگیر‌ها در محور‌های مواصلاتی اردبیل انجام می‌شود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: اصلاح و آشکارسازی سرعتگیر‌ها در محور‌های مواصلاتی استان در آینده نزدیک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: بررسی کاملی از تمامی سرعتگیر‌های سطح محور‌ها انجام شده و ایرادات و معایب نیز احصا شده است.

وی افزود: با توجه به مطالعات کارشناسی و فنی صورت گرفته در برخی سرعت گیر‌ها اصلاح ارتفاع و در برخی آشکارسازی و رنگ آمیزی انجام می‌شود که در نظر داریم در کمترین زمان عملیات اجرایی را آغاز کنیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به تلاش تمامی دستگاه‌های ذیمدخل در کاهش تصادفات، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز نسبت به نگه داری و ایمن سازی محور‌ها با هدف کاهش تصادفات اقدام می‌کند و پیش بینی می‌شود تصادفات فوتی امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.

رحمتی با اشاره به بهره برداری از پاسگاه پلیس راه گرمی- بیله سوار در شهریور همچنین در خصوص دو پروژه روکش آسفالت افزود: روکش محور جعفرآباد آغاز شده و روکش محور نیر نیز در مرحله مناقصه است.

وی همچنین در خصوص اجرای قانون ایمنی راه‌ها در پروژه اجرای فاضلاب در محور اردبیل- نمین گفت: بعد از محدوده حریم ماده ۶ قانون ایمنی راه‌ها نواری به عرض ۳۰ متر در طرفین در نظر گرفته شده تا کاربری‌های تاسیسات زیربنایی با رعایت این محدوده احداث شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خواستار توجه به قانون ایمنی راه‌ها شد و افزود: هر اقدامی از جمله ساخت و ساز‌ها باید با رعایت ضوابط همراه باشد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه به ضرورت توجه به ضوابط قانونی راه‌ها اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود مجری نسبت به تهیه پیوست فنی اقدام کند و این پیوست در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد تا در صورتی که ایراد فنی احصا نشود، اجرای فاضلاب عملیاتی شود.

مسعود امامی یگانه تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها حامی پروژه‌های عمرانی هستند و در عین حال رعایت ضوابط الزامی است؛ در بحث راه‌ها نیز رعایت حریم در ساخت و ساز‌ها و تاسیسات زیربنایی انتظار می‌رود.

وی همچنین در خصوص آشکارسازی سرعتگیر‌ها گفت: با توجه به اقدام مناسب کارشناسان راهداری در احصا معایب سرعتگیر‌ها و اهمیت اصلاح آن در ایمن سازی محور‌ها انتظار می‌رود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تا تعطیلات عید فطر بخشی از این پروژه را به اتمام رساند.

انتهای پیام/ح

تصادفات فوتی در اردبیل کاهش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.