گروه تروریستی «ارتش آزادی‌بخش بلوچستان» شی جین پینگ را تهدید کرد

گروه تروریستی مسئول حمله به هتل بندر گوادر، رئیس‌جمهور چین و مقامات پاکستان را تهدید کرد در صورتی که پروژه‌های اقتصادی را در استان بلوچستان متوقف نکنند دست به عملیات تلافی‌جویانه خواهد زد.

تهدید رئیس‌جمهور چین از سوی شبه نظامیان استان بلوچستان پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان پاکستان شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، و همچنین مقامات اسلام‌آباد را تهدید کرد در صورتی که پروژه‌های اقتصادی را در این استان متوقف نکنند دست به عملیات تلافی‌جویانه خواهد زد.

در ویدئویی که از سوی این گروه منتشر شده فرمانده آن‌ها خطاب به رئیس‌جمهور چین گفت: «شی جین پینگ، هنوز برای خروج از بلوچستان فرصت دارید و یا شاهد انتقام پسران و دختران بلوچ خواهید بود که هرگز فراموش نمی‌کنید».

این هشدار از سوی تیپ ماجد صادر شده است که به «جوخه فداییان» در ارتش آزادی‌بخش بلوچستان معروف است. در ۱۱ مه نیز چهار عضو این جوخه به یک هتل پنج ستاره در شهر بندری گوادر حمله کردند که به مدت ۲۶ ساعت نیرو‌های پاکستانی درگیر خارج ساختن آن‌ها از ساختمان این هتل بودند. ویدئوی هشدار امروز، هشت روز پس از این حمله تروریستی منتشر شد. فرمانده ماجد در این ویدئو انگیزه خود از حمله به هتل پنج ستاره را این گونه توضیح داد: «انگیزه ما از این حمله تحمیل تلفات سنگین به هر دو طرف پاکستانی و چینی بود».

پیش از این اعلام شده بود ارتش پاکستان در نظر دارد بخشی از نیرو‌های ویژه خود را به منظور حفاظت از پروژه‌های «دالان اقتصادی پاکستان-چین» به محل اجرای این پروژه‌ها اعزام کند. سخنگوی ارتش پاکستان در این خصوص گفته بود نیرو‌های ویژه ارتش برای حفاظت از پروژه‌های دالان اقتصادی پاکستان-چین در برابر گروه‌های تروریستی و خرابکار اعزام می‌شوند. در ماه مارس نیز چین نیرو‌های خود را در استان سند که در حدود ۹۰ کیلومتری مرز این کشور با پاکستان قرار دارد، مستقر کرد.

پکن بیش از ۶۰ میلیارد دلار در دالان اقتصادی چین و پاکستان که از استان سین جیانگ چین آغاز و تا شهر گوادر در استان بلوچستان پاکستان ادامه می‌یابد سرمایه‌گذاری کرده است. این پروژه مجموعه‌ای از پروژه‌های زیرساختی است که ارزش آن در بخش پاکستان ۴۶ میلیارد دلار است و با همکاری چین در نقاط مختلف پاکستان در حال اجرا است. این پروژه‌ها شامل احداث شبکه‌های حمل‌ونقلی مدرن، تولید نیروگاه‌های انرژی، و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار