یورش پلیس اسپانیا به دفتر سفیر سابق این کشور در ونزوئلا

منابع خبری اسپوتنیک از یورش نیرو‌های پلیس اسپانیا به دفتر رائول مادورو که مظنون به پولشویی برای شرکت نفت ونزئلا است خبر دادند.

یورش پلیس اسپانیا به دفتر سفیر سابق این کشور در ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، امروز (دوشنبه) نیرو‌های پلیس اسپانیا به دفتر رائول مادورو، سفیر سابق این کشور در ونزوئلا یورش بردند. مادورو مظنون به پولشویی برای پترولئوس دی ونزوئلا، شرکت نفت ونزوئلا (پی‌دی‌وی‌اس‌آ) است.

بنا به نوشته روزنامه «ال پیس»، در این عملیات که به دستور مقامات ضد فساد اسپانیا صورت گرفته است چهار نفر، از جمله الجو مادورو، پسر مادورو بازداشت شدند. اطلاعات بیشتری در این خصوص به دلیل محرمانه بودن عملیات هنوز منتشر نشده است. مادورو در ژوئیه ۲۰۰۴ به عنوان سفیر اسپانیا در ونزوئلا منصوب شد.

خبر یورش پلیس اسپانیا به دفتر سفیر این کشور در حالی منتشر می‌شود که سه روز پیش (۱۷ مه) ویلیام عمر بارینتوس، سفیر ونزوئلا در مصر گفت این کشور در طول سه ماه گذشته به دلیل تحریم‌ها و محاصره اقتصادی بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دست داده است. بنا به گفته بارینتوس، از زمانیکه خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا، خود را از ژانویه سال جاری میلادی رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند بانک‌های آمریکا و اروپا میلیارد‌ها دلار از سرمایه دولت ونزئلا را مسدود کرده‌اند. بعلاوه آنکه آمریکا دارایی‌های نفتی ونزوئلا را مسدود و شرکت ملی نفت این کشور (پی‌دی‌وی‌اس‌آ) را تحریم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
تازه یادشون افتاد
آخرین اخبار