معاون استاندار قم عنوان کرد؛

تقویت ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مناسبت‌های مذهبی

عالی پور گفت: در برگزاری مناسبت‌های مختلف باید مانند گذشته نه‌چندان دور به سراغ ظرفیت‌های بزرگ مردمی رفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ یونس عالی پور رمعاون استاندار قم وز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات در سالن جلسات امام جواد (ع) گفت:برای استفاده از ظرفیت مردمی شب‌های قدر، هیئت‌های مذهبی به دنبال جذب خادم افتخاری از شهر‌های اطراف باشند.

وی ادامه داد: همچنین پایگاه‌ها و نیروی بسیج مردمی نیز از دیگر ظرفیت‌های مردمی بوده که در ایجاد نظم و انضباط نقش سازنده‌ای دارد.

وی عنوان کرد: در شب‌های قدر حجم انبوهی از زائران از شهر‌های تهران، اراک، اصفهان و دیگر شهر‌های اطراف به شهر مقدس قم سفر می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به خیل عظیم زائران شب‌های قدر در قم افزود: شهر قم در شب‌های قدر باید ظرفیت استقبال و پذیرایی بیش از یک‌میلیون زائر را در خود آماده کند.

عالی پور همچنین با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت بر بازار در طول شب‌های قدر اشاره کرد: کنترل بازار و قیمت رستوران‌های درون‌شهری در این ایام در دستور کار نهاد‌های نظارتی باشد.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی نارسایی زیرساختی مسجد جمکران تصریح کرد: زیرساخت‌های این مسجد به‌ویژه در بخش فاضلاب ناقص بوده و پاسخگوی حجم انبوه زائران در مناسبت‌های مذهبی نیست.

عالی پور همچنین در ادامه تأکید کرد: در بخش تابلو و اعلام راهنمایی و رانندگی در سطح شهر قم مشکل وجود داشته و انتظار می‌رود شهرداری تا قبل از فرارسیدن شب‌های قدر نسبت به رفع و جبران کمبود‌های موجود پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم همچنین بیان کرد: تصمیم‌گیری درست بر مبنای آمار و اطلاعات دقیق انجام می‌گیرد بنابراین برای مستندسازی اقدامات باید تمام دستگاه‌ها تحلیل و اطلاعات دقیقی از حوزه اختیارات خود داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خودیادآورشد: تردد موتورسواران به‌صورت خلاف در معابر شهری از معضلات مهم شهر قم در برگزاری بسیاری از مناسبت‌های مذهبی مانند شب‌های قدر بوده که نیازمند کار‌های فرهنگی و برخورد‌های انتظامی است.

انتهای پیام /ح

ظرفیت‌های مردمی در برگزاری مناسبت‌های ملی-مذهبی تقویت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار