مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

ورود ۱۲ دستگاه آرتی جی به بندر شهید رجایی در آینده نزدیک / بنادر کشور پرترافیک هستند

راستاد گفت: تا چند ماه آینده ۱۲ دستگاه آرتی جی به ترمنیال کانتنری بندر شهید رجایی اضافه می‌شود.

افزایش ۳۲ درصدی قیمت خدمات بندری در سال ۹۸ / بنادر کشور پرترافیک هستندبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم مجمع عمومی سالیانه انجمن کشتیرانی با اشاره به طرح توسعه ترمینال شماره ۳ کانتنری بندر شهید رجایی گفت: تمامی کار‌های اجرایی این بندر  در حال انجام است به طوری که در سال گذشته ترمینال کانتینری شماره ۲ تکمیل شد.

وی افزود: تا چند ماه آینده ۱۲ دستگاه آرتی جی به ترمنیال کانتنری بندر شهید رجایی اضافه می‌شود.

راستاد تاکید کرد: با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه گذاری‌ها در حال انجام است و ما توسعه پسکرانه‌های بندری را در دستور کار داریم به طوری که ۲۴۰۰ هکتار از اراضی پسکرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده ایم.

راستاد با اشاره به اینکه در سال گذشته بندر چابهار رشد ۵۰ درصدی داشته است افزود: با اقداماتی که در این بندر در حال انجام است و طرح‌های توسعه‌ای که پیش بینی شده آینده خوبی برای آن رقم زده می‌شود.

مدیر عامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه سال گذشته تعامل بسیار خوبی با انجمن کشتیرانی داشته ایم افزود: با این انجمن جلسات مفصل به صورت فصلی و دوره‌ای داشته ایم و نتایج این جلسه بسیار مفید بوده به طوری که مشکلات مربوط به بخش بیمه و مالیات شرکت‌های کشتیرانی برطرف شد.

وی افزود: مشکلات مربوط به بخش بیمه از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود.

راستاد با بیان اینکه هزینه‌های نقل و انتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است افزود: هزینه ارزی این کشتی‌ها را ۵ درصد در نظر گرفته ایم و این درخواست در جلسات هئیت عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد.

وی یاد آوری کرد: اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می‌تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد.


بیشتر بخوانید: حرکت سازمان بنادر در جهت هوشمندسازی بنادر


این مقام مسئول با اشاره به اینکه چرخ بنادر کشور می‌چرخد افزود: هم اکنون بالاترین حجم ترافیک در جابه جایی کالا صادارت  و واردات در بنادر کشور وجود دارد به طوری که در بندر امام خمینی (ره) تمامی اسکله‌ها و کشتی‌ها در حال تردد و جابه جایی کانتینر هستند.

وی یاد آوری کرد: بندر شهید رجایی با وجود آنکه هم اکنون در شرایط تحریم قرار دارد و میزان صادات و واردات نسبت به گذشته کاهش یافته اما تمامی اسکه ها‌ی آن فعال است.

وی گفت: طبق رایزنی‌های که انجام شد هم اکنون انجمن کشتیرانی به عنوان عضو در تمامی جلسات مربوط به حوزه حمل ونقل شرکت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار