استعفای گروهی وزیران عضو حزب آزادی اتریش در پی رسوایی اخیر

در پی رسوایی هاینس کریستین اشتراخه، رهبر حزب راست افراطی اتریش و معاون صدراعظم این کشور، تمام وزرای کابینه از حزب آزادی از جمله وزیر کشور از سمت خود استعفا دادند.

استعفای گروهی وزیران عضو حزب آزادی اتریش در پی رسوایی اخیربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی رسوایی هاینس کریستین اشتراخه، رهبر حزب راست افراطی موسوم به آزادی (Austrias far-right Freedom Party (FPÖ اتریش و معاون صدراعظم این کشور، تمام وزرای کابینه از حزب آزادی از جمله هربرت کیکل، وزیر کشور از سمت خود در دولت این کشور کناره‌گیری کردند.

خبرگزاری رسمی اتریش نوشت افراد دیگری، چون نوربرت هوفر رهبر جدید حزب آزادی و جرج لیچ فرید وزیر حمل و نقل اتریش نیز از استعفا کنندگان هستند.

این در حالی است که رهبر حزب راست افراطی آزادی اتریش در پی انتشار یک ویدئوی جنجالی که از ارتباط او با افرادی در روسیه خبر می‌داد، از مقام خود کناره‌گیری کرد و متعاقبا صدراعظم اتریش برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه سپتامبر (شهریور) را اعلام کرد.

در همین حال صدراعظم اتریش ضمن اعلام برکناری وزیر کشور اتریش اذعان کرد رسوایی اخیر در حزب ائتلافی اتریش به اعتبار بین المللی کشورش به ویژه در سطح اروپا لطمه وارد کرده است.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش با شرکت در یک کنفرانس خبری در وین اظهار داشت: «همان طور که شما نیز احتمالا دنبال کرده اید، حزب «آزادی» اتریش نیز اعلام کرده است چاره‌ای ندارد که آقای هربرت کیکل را از سمت وزیر کشور برکنار کند و این یعنی آنکه او باید به طور کامل حتی از انجام فعالیت‌های دولتی نیز صرفنظر کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار