پیامد‌های اعمال محدودیت بر شرکت هوآوی از سوی آمریکا

با اعمال محدودیت‌های جدید از سوی شرکت‌های آمریکایی بر شرکت هوآوی، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت.

پیامد‌های اعمال محدودیت بر شرکت هوآوی از سوی آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، با اعمال محدودیت‌های جدید از سوی شرکت‌های آمریکایی بر شرکت هوآوی، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت.

آمریکا در حالی روز دوشنبه تصمیم گرفت اعمال این محدودیت‌ها را سه ماه دیگر به تعویق بیندازد که میلیون‌ها مالک و دارنده گوشی‌های تلفن همراه هوآوی به فکر جایگزینی گوشی خود افتاده اند.

این گزارش می‌افزاید پس از ممنوعیت شرکت‌های آمریکایی از ارائه خدمات به گروه چینی «هوآوی»، دارندگان تلفن‌های هوشمند این شرکت باید به فکر جایگزینی برای تلفن خود باشند. بر این اساس شرکت هوآوی دیگر نخواهد توانست خدماتی نظیر «گوگل» را به مشتریانش ارائه دهد.

روز دوشنبه گوگل اعلام کرد درپی تصمیم تازه دولت آمریکا برای وارد کردن فشار بر شرکت چینی، خود را با فرمان امضاء شده در هفته گذشته توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تطبیق داده است.

طبق فرمان اخیر ترامپ، گوگل برخی همکاری‌های اساسی را با هواوی، که به انتقال سخت‌افزار، نرم‌افزار و برخی خدمات فنی مربوط می‌شود، به حال تعلیق در می‌آورد و هوآوی دیگر قادر به ارائه خدماتی نظیر «جی میل، یوتیوب، و مرورگر کروم» نخواهد بود.

براساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی «آی دی سی» (IDC)، این تصمیم می‌تواند میلیون‌ها کاربر در خارج از کشور چین، به ویژه در اروپا، که بازار اصلی بین المللی هوآوی محسوب می‌شود را تحت تاثیر قرار دهد و می‌تواند بر فروش و فعالیت‌های آن تاثیر گسترده بگذارد.

این اقدام گوگل ضربه سنگینی به غول فناوری و خدمات تلفنی چینی هواوی، محسوب می‌شود، ولی هنوز هوآوی در این زمینه اظهار نظر نکرده است.

شرکت هوآوی حدود ۲۹ درصد از محصولات خود را در اروپا به فروش می‌رساند. هوآوی دومین سازنده گوشی‌های هوشمند دنیا، در سال‌های اخیر سهمی از بازار گوشی‌های هوشمند را در کنار اپل و سامسونگ به خود اختصاص داده است.

گروه چینی هوآوی روز دوشنبه اعلام کرد همچنان به ارائه خدمات به روز رسانی‌های امنیتی و خدمات برای تمام تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های «هوآوی» و «هونور» که قبلا فروخته شده است، به صورت نامحدود ادامه خواهد داد.

با این حال، شرکت هوآوی مشخص نکرد برای دستگاه‌هایی که در آینده فروخته خواهد شد و ممکن است خدماتی نظیر «گوگل» را دریافت نکنند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

دولت دونالد ترامپ چهارشنبه گذشته، هواوی را به فهرست نهاد‌هایی افزود که مشمول دستور رئیس جمهور این کشور می‌شوند.

این دستور فروش یا انتقال فناوری آمریکایی بدون داشتن مجوز به شرکت‌های نام برده که «تهدیدی امنیتی» به حساب می‌آیند را ممنوع می‌کند. «بن وود» از شرکت مشاوره «سی‌سی‌اس اینسایت» گفت این حرکت دارای پیامد‌های سنگینی برای محصولات مصرفی هواوی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار