قسمت اول/

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

قیمت و کیفیت مناسب از ویژگی‌های یک خرید خوب است، در این گزارش لپ‌تاپ‌های اقتصادی بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، لپ‌تاپ‌های مقرون‌به صرفه و اقتصادی که کاربران بتوانند نیاز‌های روزانه خود را با آن رفع کرده و در عین حال هزینه زیادی را برای پرداخت نکنند، همواره جزئی از پرفروش‌ترین محصولات بازار بوده و شرکت‌های تولید کننده نیز از ابتدا در تلاش بودند تا با کاهش هزینه‌های تولید، قیمت‌های اقتصادی و رقابتی بر روی محصولات خود بگذارند تا در بازار پرچالش لپ‌تاپ سودآوری و رشد خود را افزایش دهند. از این رو اکثر برند‌های مطرح رایانه‌های همراه بخشی به عنوان لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا محصولات پایین‌رده و میان‌رده دارند تا نیاز این بخش از بازار جهانی را نیز تامین کنند. در سال‌های اخیر شرکتی مانند لنوو با تولید لپ‌تاپ‌های باکیفیت و پرقدرت به همراه قیمتی مناسب، توانسته سیاست‌های درستی برای این بخش از بازار را در نظر بگیرد و فروش و سودآوری بالایی داشته باشد. دیگر شرکت‌ها نیز مانند اچ‌پی، ایسر، دل و یا ایسوس، فعالیت خود در تولید لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه را گسترش دادند تا از ظرفیت سودآور فروش این دسته از محصولات، بهره‌مند شوند.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

ما قصد داریم تا در طی دو گزارش، 8 لپ‌تاپ باکیفیت و اقتصادی بازار را به شما عزیزان معرفی کنیم، لپ‌تاپ‌هایی که علاوه بر قیمت ارزان، با سخت افزاری قدرتمند، رضایت خریداران را به دست آورده و جزو پرفروش‌ترین لپ‌اپ‌های بازار هستند، با ما همراه باشید:

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

 لپ‌تاپ لنوو  Ideapad 330

سری Ideapad یکی از دو خانواده بزرگ لپ‌تاپ‌های شرکت لنوو هستند که در مدل‌های بسیار زیاد و تنوع بالا در طی چند سال اخیر به بازار عرضه شده‌اند، یکی از مدل‌های برجسته حال حاضر این سری، مدل Ideapad 330 است که خود در چندین نسخه به بازار ارائه شده، نسخه فعلی که قصد معرفی آن را داریم با پردازنده‌ای ضعیف‌تر و قیمتی ارزان‌تر از مدل اصلی در بازار موجود است، مشخصات اصلی مدل لنوو  Ideapad 330 شامل:

  • وزن 2.2 کیلوگرم
  • اندازه نمایشگر 15.6 اینچی
  • پردازنده اینتل Celeron n4000
  • حافظه رم با ظرفیت 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی یک ترابایت
  • پردازنده گرافیکی اینتل HD Graphics 620
  • باتری لیتیومی با ظرفیت 30 وات‌ساعت

این لپ‌تاپ با طراحی ساده و کاربردی یک مدل مناسب برای انجام کارهای سبک روزانه است، نمایشگر 15.6 اینچی این مدل با کیفیت اچ‌دی و رزولوشن 768 در 1366 کیفیتی مطلوب دارد و در هنگام خواندن مطالب از اینترنت یا تماشا ویدئو از نظر رنگ‌بندی یا وضوح، مشکلی را ایجاد نمی‌کند. کیبورد Ideapad 330 نیز با طراحی جزیره‌ای و با داشتن دکمه‌هایی پهن، مناسب تایپ‌های طولانی است.

همانطور که گفته شد تفاوت اصلی این نسخه با مدل اصلی در پردازنده است، لنوو مدل اصلی را با پردازنده اینتل پنتیوم روانه بازار کرده در صورتی که در این نسخه، برای کاهش قیمت حدود 500 هزار تومانی، از پردازنده اینتل سلرون N4000 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده شده است. پردازنده گرافیکیHD Graphics 620 و 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 نیز از دیگر ویژگی‌های فنی این مدل هستند.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

یک ترابایت حافظه داخلی یکی از مزیت‌های این مدل نسبت به رقبا است که به طور معمول از حافظه 500 گیگابایت بهره می‌برند، همچنین باتری با ظرفیت 30 وات‌ساعت، حدود 5 تا 6 ساعت شارژ نگه‌میدارد. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به درگاه HDMI، USB 3.0 و دوربین وبکم اشاره کرد.

قیمت حدودی لنوو Ideapad 330 با پردازنده سلرون در بازار ایران: ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

لپ‌تاپ ایسوس  E203NA

یک لپ‌تاپ جمع و جور، کم حجم، سبک و کاربردی، وسیله مورد نیاز خیلی از خریداران است که می‌خواهند در هر مکانی لپ‌تاپ‌ خود را به همراه داشته باشند و بتوانند به کار‍‌های روزمره خود برسند. لپ‌تاپ ایسوس مدل  E203NA دقیقا همین ویژگی‌ها را دارد. مشخصات اصلی این لپ‌تاپ شامل:

  • وزن 0.98 کیلوگرم
  • اندازه نمایشگر 11.6 اینچی
  • پردازنده اینتل Celeron n3350
  • حافظه رم با ظرفیت 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی 500 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی اینتل HD 500
  • باتری لیتیومی با ظرفیت 38 وات‌ساعت

این لپ‌تاپ کوچک، ظریف و بسیار سبک است، وزن آن به یک کیلوگرم نمی‌رسد و اندازه آن همانند تبلت‌های بزرگ است، در واقع ایسوس این مدل را بسیار شبیه تبلت‌های هیبریدی موجود در بازار طراحی کرده است. لولا نمایشگر E203NA تا 180 درجه باز می‌شود و انعطاف بالایی دارد، این صفحه نمایش 11.6با  اینچ پهنا، کیفیت اچ‌دی و رزولوشن 768 در 1366 مطلوب کارهای روزانه است، البته روکش شفاف آن موجب انعکاس نور بر روی نمایشگر و مشکل دید در برخی مواقع می‌شود.

این مدل با بدنه باریک و اندازه کوچکی که دارد به طور حتم از سخت افزار خیلی قدرتمندی بهره نمی‌برد، ایسوس در E203NA از پردازنده اینتل Celeron n3350 به همراه گرافیک آن‌بورد اینتل HD 500، چهار گیگابایت حافظه رم DDR3 و 500 گیگابایت حافظه داخلی از نوع دیسک سخت استفاده کرده است. با این سخت افزار قابلیت انجام کارهای گرافیکی، طراحی، بازی و پردازش‌های سنگین را نخواهید داشت و تنها می‌توانید به وب‌گردی، چک کردن ایمیل، تماشا عکس و فیلم و نهایتا کار با ورد یا اکسل بپردازید.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

به دلیل حجم کم این مدل، درایو نوری در آن جای‌گذاری نشده و برای کار با لوح فشرده باید از درایو نوری اکسترنال استفاده نمایید. کیبورد این مدل در اندازه معمول ساخته شده و تنها برخی دکمه‌های آن کمی کوچک‌تر طراحی شده‌اند، همچنین کیبورد نور پس‌زمینه ندارد.

یکی از ویژگی‌های مثبت E203NA، باتری با ظرفیت مناسب 38 وات‌ساعت است که تا 10 ساعت شارژ نگه می‌دارد. در این مدل درگاه‌های HDMI، USB 3.0 و میکرو اس‌دی تعبیه شده است.

قیمت حدودی ایسوس E203NA در بازار ایران: ۳ میلیون ۲۰۰ هزار تومان

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

لپ‌تاپ اچ‌پیRA008

اچ‌پی یکی از برند‌هایی است که برای تمامی رده‌ها لپ‌تاپ‌ تولید می‌کند و همواره مدل‌های متنوعی را به بازار عرضه می‌کند، یکی از مدل‌های ارزان و البته مقرون‌به‌صرفه اچ‌پی، لپ‌تاپ 15 اینچی RA008 است که با کیفیت ساخت خوب و قدرت مطلوب، طرفداران زیادی در بازار دارد. مشخصات اصلی این لپ‌تاپ شامل:

  • وزن 2.1 کیلوگرم
  • اندازه نمایشگر 15.6 اینچی
  • پردازنده اینتل Celeron n3060
  • حافظه رم با ظرفیت 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی 500 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی اینتل HD Graphics
  • باتری لیتیومی با ظرفیت 41 وات‌ساعت

این مدل با بدنه تمام پلاستیکی ساخته شده و نمایشگر آن 15.6 اینچ پهنا دارد، صفحه نمایش این مدل نیز دارای روکش براق است و این ویژگی مشکل انعکاس نور را افزایش می‌دهد. این نمایشگر مانند دیگر مدل‌های معرفی شده دارای کیفیت اچ‌دی و رزولوشن 768 در 1366 است.

اچ‌پی برای این مدل از پردازنده اینتل سلرون n3060 استفاده کرده که فرکانس پردازش آن به 2.0 گیگاهرتز می‌رسد، همچنین 4 گیگابایت حافظه رم DDR3 و 500 گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است، کاربران با این ویژگی‌ها می‌توانند کارهای سبک و معمول خود را انجام دهند.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

بر روی مدل RA008 پردازنده گرافیک آن‌بورد قرار گرفته و به همین دلیل خیلی نمی‌شود روی کارهای گرافیکی یا انجام بازی با این مدل حساب باز کرد. این مدل برخلاف نمونه معرفی شده از ایسوس دارای درایو نوری است و کاربرانی که با لوح‌های فشرده کار دارند می‌توانند از درایو نوری آن استفاده نمایند. همچنین یک درگاه HDMI و دو درگاه USB 3.0 بر روی این مدل تعبیه شده است.

اچ‌پی RA008 دارای باتری 4 سلولی با ظرفیت بالا 41 وات‌ساعت است که بیش از 10 ساعت شارژ نگه می‌دارد، این ویژگی بسیار می‌تواند برای خریداران مفید واقع شود و در مواقعی که امکان اتصال لپ‌تاپ به برق ممکن نباشد، خیار کاربران را از شارژ دهی این مدل راحت کند.

قیمت حدودی اچ‌پی RA008 در بازار ایران: ۳ میلیون ۶۰۰ هزار تومان

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

 لپ‌تاپ ایسر اسپایر ES1 533 N3350

سری اسپایر شرکت ایسر در مدل‌های متنوع در بازار ایران یافت می‌شود، این سری دارای لپ‌تاپ‌هایی بالارده،  میان‌رده و پایین‌رده است که نیاز تمامی سلیقه‌ها را برطرف می‌سازد، یکی از ارزان‌ترین مدل‌های ایسر اسپایر،ES1 533 N3350  نام دارد که به مشخصات فنی بسیار خوبی مجهز شده و ارزش خرید بالایی دارد، مشخصات اصلی این مدل شامل:

  • وزن 2.4 کیلوگرم
  • اندازه نمایشگر 15.6 اینچی
  • پردازنده اینتل Celeron n3350
  • حافظه رم با ظرفیت 4 گیگابایت
  • حافظه داخلی 500 گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی اینتل HD Graphics
  • باتری لیتیومی با ظرفیت 3220 میلی‌آمپر ساعت

ایسر در این مدل از بدنه پلاستیکی استفاده کرده است، این لپ‌تاپ بدنه‌ای باریک دارد اما به طور کلی در ابعادی بزرگ و سنگین طراحی شده است. کیبورد بزرگ با کلید‌های پهن یکی از ویژگی‌های مثبت این مدل است، همچنین نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 768 در 1366 از نظر وضوح و رنگ‌بندی، کیفیت مطلوبی دارد.

پردازنده اینتل سلرون n3060 برای کارهای روزانه مطلوب است و فرکانس آن تا 2.4 گیگاهرتز می‌رسد همچنین حافظه‌کش این پردازنده 2 مگابایت است. حافظه رم 4 گیگابایت از نوع DDR3 و حافظه داخلی با ظرفیت 500 گیگابایت به همراه پردازنده گرافیکی اینتل  Sharedمی‌تواند از پس کارهای معمول روزانه کاربران بربیاید و پردازش‌های سبک و نیمه سنگین را انجام دهد.

معرفی مقرون به صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران +تصاویر

درگاه‌های این مدل شامل HDMI، USB 3.0 و LAN همچنین باتری3220 میلی‌آمپر ساعتی توانایی نگه‌داشتن شارژ تا 5 ساعت را دارد.

قیمت حدودی ایسر اسپایر ES1، 533 N3350 در بازار ایران: ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان


بیشتر بخوانید: معرفی مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار ایران +تصاویر


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، لپ تاپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۲:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینا که همشون clelero.
اگه میشه قیمت i7 نسل هشت رو بدین.
celeron قبل گرونیا زیر 1 میلیون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه i7 مقرون به صرفه هم داریم؟ همه بالای 8 9 میلیونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه لپ تاپ ها پردازنده شان Celeron هست
که بسیار پردازنده ضعیفی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
پردازنده چی باشه خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
پردازنده Core i5
رم 8
باشه...
برای اکثر کارا جواب میده