اسپوتنیک: آمریکا در ونزوئلا به «بن‌بست» رسیده است

کارشناسان اسپوتنیک معتقدند با توجه به آنکه معاون ترامپ در آخرین کنفرانس خبری خود از هیچ استراتژی خاصی برای برخورد با بحران ونزوئلا صحبت نکرد، به نظر می‌رسد واشنگتن در این کشور به بن‌بست رسیده است.

اسپوتنیک: آمریکا در ونزوئلا به «بن‌بست» خورده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، در آخرین کنفرانس خبری خود هیچ گونه جزئیاتی از طرح آمریکا برای برخورد با بحران ونزوئلا مطرح نکرد که بنا به گفته کارشناسان و خبرنگاران حاضر در این کنفرانس، این مسئله می‌تواند بدان معنا باشد که راهبرد واشنگتن برای برکناری نیکلاس مادورو با شکست روبرو شده است.

پنس روز گذشته (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری در مرکز شولتز در جکسون‌ویل، کالفرنیا، در ادعایی وضعیت در ونزوئلا را «تراژدی» نامید و آن را ناشی از «دیکتاتوری و سوسیالیسم مادورو» دانست. 

بنا به ادعای معاون ترامپ، مادورو «هیچ حق قانونی برای قدرت ندارد و باید برود». پنس در پاسخ به این سوال که احتمال حمله نظامی به ونزوئلا چقدر است شعار مورد علاقه کاخ‌سفید را تکرار کرد که «همه گزینه‌ها روی میز است». 

مایک پنس در ادامه بدون آنکه به جزئیاتی اشاره کند و از به کار بردن استراتژی خاصی در ونزوئلا صحبت کند، ادعا کرد: «مردم آمریکا، مردم سراسر جهان، مردم ونزوئلا می‌توانند مطمئن باشند که دونالد ترامپ و دولت ما محکم ایستاده‌اند تا آزادی دوباره به ونزوئلا بازگردد». او تاکید کرد آمریکا همچنان به فشار «اقتصادی و دیپلماتیک» بر ونزوئلا و «حامیان آن در کوبا» ادامه خواهد داد.

بنا به عقیده خبرنگار اسپوتنیک که در این کنفرانس حضور داشت، به نظر می‌رسد آمریکا با گوایدو به بن‌بست رسیده است. این خبرنگار نوشت اگر آمریکا دست به اقدام نظامی علیه ونزوئلا نزند گزینه جایگزین آن «حفظ وضعیت موجود خواهد بود»، همان کاری که واشنگتن در «دوران چاوز» انجام داد.

دقیقا یک سال پیش در ۲۰ مه، نیکلاس مادورو برای بار دوم در انتخابات ونزوئلا برنده شد و به ریاست‌جمهوری این کشور رسید. اما اپوزیسیون تصمیم گرفت نتیجه انتخابات را نپذیرد و خوان گوایدو خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور اعلام کرد. در ۳۰ آوریل، گوایدو تلاش کرد طی یک کودتا مادورو را از قدرت برکنار کند که این تلاش با شکست روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار