حالتی در انسان که خدا از آن گله‌مند است! +فیلم

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در یکی از سخنرانی‌های خود به صفتی در انسان پرداخت که خداوند در قرآن کریم بار‌ها از آن گله کرده است.

خطری که در کمین ماست / حالتی در انسان که خدا از آن گله‌مند است! +فیلم به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از ویژگی‌های انسان ناسپاسی و کفران نسبت به خداوند متعال است، چنانکه بار‌ها خداوند از ناسپاسی انسان گله کرده است که در هنگام اضطرار و سختی خدا را می‌خواند، ولی پس از حل مشکل از خدا غافل می‌شود و او را فراموش می‌کند. ریشه اصطلاح کفران را می‌توان در واژه کفر دانست؛ هر چند که در ادبیات عرب برای بیان همین اصطلاح کفران نعمت، واژه «کنود» نیز به کار می‌رود.

کفر به معنای پوشاندن است و کافر را از آن رو کافر گفته‌اند که روی حقیقت را می‌پوشاند و به جای حق، باطل را می‌جوید و آن را اصالت می‌بخشد؛ بنابراین کفران به معنای کفران نعمت، پوشاندن آن با ترک سپاس و شکرگزاری از آن است.

انسانی که در مکتب اهل‌بیت(ع) تربیت نیافته و از تابش انوار معارف الهى و تعالیم انبیا بر قلبش محروم مانده و تسلیم غرایز سرکش حیوانی شده است، مسلماً راه ناسپاسی و بخل را در پیش خواهد گرفت. از آنجا که «کنُود» به زمینى گفته می‎شود که قابل‌کشت نیست و چیزى از آن نمی‌روید، به انسانی که ناسپاسی می‎کند و بخل می‎ورزد نیز «کنود» گفته مى‎شود؛ چراکه انسان ناسپاس نیز خیری از او ناشی نمی‎شود.

به تازگی ویدئویی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در خصوص صفت ناسپاسی انسان در فضای مجازی منتشر شده است که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار