فرمانده مرزبانی خبر داد؛

تقویت مرزبانی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

فرمانده مرزبانی با اشاره به اینکه تقویت مرزبانی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: مرزهای کشور برای برگزاری مراسم اربعین آمادگی کامل دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قاسم رضایی ظهر دوشنبه در نشست خبری اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: مرزبانی در بخش‌های زیرساختی، آب، برق، جاده، شناور‌های دریایی و… نیازمند توجه ویژه و تقویت است.

وی با اشاره به اینکه بین هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تقویت مرزبانی در بخش‌های مختلف نیاز است، گفت: به رغم توجه دولت و مجلس به مسئله مرزبانی، ولی هنوز مرزبانی نیازمند توجه است.

رضایی عنوان کرد: بعضی از اظهارنظر‌ها در مورد مرزبانی هم جفا است، مثلاً اعلام می‌کنند مرزبانی با کولبر‌ها برخورد‌های بدی دارد، در حالی مرزبانی کولبر‌ها رسمی با کالای مشخص و زمان حرکت را حمایت می‌کند و کسی که متجاوز مرزی است و مشروبات الکلی و سلاح در مناطق ممنوعه عبور می‌کند، کولبر نیست.

وی عنوان کرد: طی سال ۹۷ در راستای شعار اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید داخلی، کشفیات بزرگی در بحث قاچاق کالا‌ها توسط مرزبانی انجام شد.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۵۸ تن مواد مخدر به داخل کشور توسط مرزبانان جلوگیری شده است.

سردار رضایی از آمادگی کامل مرزبانی برای اربعین خبر داد و گفت: خوشبختانه تعاملات بسیار خوبی با مرزبانی عراق داریم و در تلاش هستیم حتی برای اربعین مرز خسروی را فعال کنیم.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود تردد زوار اربعین در مرز‌های کشور برای سال جاری ۵۰ درصد افزایش پیدا کند که در همین زمینه باید زیرساخت‌ها نیز توسط مسئولان فراهم شود.

وی افزود: بیشترین مشکلات مرزی در مرز‌های پاکستان و افغانستان است که هم اکنون دولت پاکستان برای ارتقای مرز‌های خود با ایران پای کار آمده است.

برچسب ها: مرزبانی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.