نماینده بخش سلفچگان در شورای اسلامی شهرستان قم مطرح کرد؛

منطقه راهبردی اتصال قم به ۱۷ استان کشور بخش سلفچگان است

الیاسی گفت: بخش سلفچگان منطقه راهبردی اتصال قم به ۱۷ استان کشور است و ظرفیت‌های مطلوبی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ رضا الیاسی نماینده بخش سلفچگان در شورای اسلامی شهرستان قم گفت: قرار گرفتن بخش سلفچگان در شاهراه ارتباطی کشور موقعیت بسیار ممتازی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه فراهم آورده است که با استفاده از آن می‌توان حجم تولید و میزان اشتغال استان را افزایش داد.

وی افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی در این بخش از دیگر قابلیت‌های سلفچگان برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند عامل مهمی برای توسعه پایدار استان باشد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری شهر قم، به عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشور‌های آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، بخش سلفچگان به دلیل داشتن طبیعتی زیبا و روستا‌های خوش آب و هوا در کنار وجود بقاع متبرک امامزادگان، دارای ظرفیت‌های فراوان گردشگری و درآمد زایی حاصل از آن است.

الیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی بخش سلفچگان گفت: این بخش یکهزار و ۷۲۲ کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۱۲ هزار تن جمعیت دارد و از دو دهستان نیزار و راهجرد شرقی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: دهستان نیزار دارای ۲۴ روستا با یکهزار و ۴۷۷ خانوار و دهستان راهجرد شرقی دارای ۵۸ روستا با یکهزار و ۷۹۵ خانوار است از مجموع ۸۲ روستای بخش سلفچگان، ۲۶ روستا دارای شورای اسلامی و ۲۱ روستا نیز دارای دهیاری است که به ساماندهی امور مردم بومی می‌پردازند.

نماینده بخش سلفچگان در شورای اسلامی شهرستان قم گفت: شغل اصلی مردم در روستا‌های این بخش، کشاورزی و دامپروری است که با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنان می‌توان کسب و کار ساکنان بومی منطقه را توسعه داد و از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری جلوگیری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های انجام شده در بخش سلفچگان با مشارکت شورا‌های محلی بخش و شورای اسلامی شهرستان قم اشاره کرد و افزود: گاز رسانی و آبرسانی به روستاها، افتتاح چند دهیاری و اجرای طرح هادی در مناطق روستایی، اصلاح روکش آسفالت و تقویت روشنایی معابر، ایجاد و تجهیز خانه‌های بهداشت، ساخت خانه و سالن‌های ورزشی برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان بخش و پیگیری مستمر موضوع واگذاری زمین برای ساخت مسکن مورد نیاز مردم بومی از جمله اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به مردم در بخش سلفچگان است.

وی بیان کرد:همچنین از مسئولان منطقه ویژه اقتصادی وشهرک صنعتی سلفچگان خواسته شد برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحد‌های صنعتی فعال خود، از جوانان بومی بخش استفاده کنند؛ صحیح نیست که آلودگی ناشی از فعالیت‌های صنعتی در این مراکز برای مردم بخش باشد، اما فرصت‌های شغلی در اختیار افراد غیر بومی گذاشته شود.

الیاسی در ادامه با اشاره به خسارت‌های ناشی از قطعی برق به وسایل مردم در بخش سلفچگان، گفت: خطوط انتقال برق در بسیاری از نقاط این بخش فرسوده شده است و باید هرچه سریعتر تعویض شود.

وی همچنین به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در بخش سلفچگان اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی راهکار‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در میان خانواده ها، توسعه ورزش‌های بومی و محلی برای افزایش نشاط مردم و تجهیز کتابخانه‌ها به منظور تقویت سطح علمی و پژوهشی جوانان از جمله اقداماتی است که در این خصوص انجام شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

بخش سلفچگان یکی از بخش‌های پنج گانه استان قم است که در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر قم قرار دارد.

انتهای پیام /الف

بخش سلفچگان منطقه راهبردی اتصال قم به ۱۷ استان کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.