حضور صد‌ها شرکت خارجی در نمایشگاه تجاری کره شمالی

در بزرگترین نمایشگاه تجاری بین‌المللی کره شمالی که در حال برگزاری است، علی‌رغم فشار تحریم‌ها صد‌ها شرکت خارجی حضور یافتند.

حضور صد‌ها شرکت خارجی در نمایشگاه تجاری کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تجاری بهاره کره شمالی که از روز گذشته (دوشنبه) با حضور مقامات ارشد اقتصادی این کشور آغاز به کار کرده است صد‌ها شرکت خارجی از کشور‌های مختلف از جمله چین حضور یافته‌اند. این درحالی است که پیونگ یانگ تحت فشار تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا و سازمان ملل بر این کشور است.

بنا به خبرگزاری رسمی کره شمالی، بیش از ۴۵۰ شرکت از کره شمالی، چین، روسیه، پاکستان، لهستان و «دیگر کشور‌ها و مناطق» محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند. از میان این شرکت‌ها ۲۱۶ شرکت مربوط به کشور چین است.

به عقیده تحلیلگران اقتصادی کره شمالی، حضور این تعداد شرکت خارجی در این نمایشگاه، آن را به بزرگترین نمایشگاهی که پیونگ یانگ میزبان آن بوده تبدیل کرده است. سال گذشته ۲۶۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند. الیور هوتام، سردبیر اجرایی خبرگزاری کره شمالی، در این خصوص گفت: «این آمار به آنچه که اخیرا ما شاهد آن بوده‌ایم مرتبط است و علاقه واقعی چینی‌ها به پیشبرد فرصت‌های تجاری در کره شمالی را نشان می‌دهد. اگرچه از لحاظ فنی تحت فشار تحریم‌های کنونی نمی‌توان خیلی پیش رفت».

مقامات دولتی کره شمالی در مراسم افتتاحیه اعلام کردند این نمایشگاه فرصتی برای تسریع در روند تجارت، همکاری اقتصادی و مبادلات علمی و فناوری با کشور‌های شرکت کننده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار