رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در قانون انتزاع

کیخا گفت: با وجود تصویب قانون انتزاع در چند سال گذشته، اما وزارت جهاد کشاورری ماموریت بزرگ خود را در این زمینه انجام نداده است.

عملکرد ضعیف وزارت جهاد در قانون انتزاع/ وزارت جهاد ماموریت بزرگ خود را در قانون انتزاع انجام نداده است به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد‌علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی تنوع زیستی که در محل سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: این روز‌ها دولت و بخش‌هایی از مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی تلاش می‌کنند چرا که وزارت جهاد کشاورزی ماموریت بزرگ خود را در قانون انتزاع انجام نداده است.

وی افزود: با تصویب قانون انتزاع چند سال گذشته و واگذاری امور به وزارت جهاد کشاورزی آنطور که باید و شاید وزارت جهاد ماموریت بزرگ خود را در این زمینه انجام نداده است هرچند تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت، اما کافی نبوده است.


کیخا ادامه داد: با توجه به آنکه ظرفیت لازم برای اجرای قانون انتزاع درون وزارتخانه ایجاد نشده است از این روز هر مشکلی که در تنظیم بازار به وجود می‌آید در نهایت سران سه قوه طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری امور مربوط به مجوز واردات و صادرات را به وزارت صمت واگذار می‌کند.
 

یکی از دلایل توسعه نیافتگی کشور، سازمان برنامه و بودجه است

 رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت لازم را برای انجام وظیفه خود در قانون انتزاع  نداشته است که همین امر موجب شده وزیر صنعت درباره امور بازرگانی تصمیم گیری  کند که درنهایت به دنبال این  ناهماهنگی‌ها به دنبال تشکیل وزارت بازرگانی ذیل ریاست جمهوری هستند، به نظر بنده وزارت تعاون باید ذیل وزارت اقتصاد فعالیت کند چرا که فعالان این بخش میان ۲ وزارتخانه وزارت کشاورزی و تعاون بلاتکلیف مانده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: ۸۰ درصد تعاونی‌هایی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند، عملا امورشان در وزارت کار است و همین امر باعث سردرگمی آن‌ها شده است.

به گفته وی، یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی کشورمان سازمان برنامه و بودجه است و بخش بودجه نسبت به برنامه غالب شده و این سازمان بنگاهی شده که صرفا توزیع بودجه می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: یک کارشناس روبروی یک نهاد تخصصی مانند همین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می‌ایستد و هر چقدر به آن سازمان بگوید برای حفظ تنوع زیستی باید کار مشخصی انجام شود آن یک نفر می‌گوید معتقد نیستم.

وی نجات کشور را در گرو اصلاح نهاد‌های برنامه ریز دانست و گفت: در حال حاضر بخش برنامه‌ریزی و موضوعاتی مانند تنوع زیستی فراموش شده است.

 رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه انتخاب زند به عنوان مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی و همچنین سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی به عنوان دستگاه مربوطه گزینه مناسبی است، اما ما سابقه خوبی از این چندپارگی‌ها نداشته ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار