نوجوان ۱۶ ساله مهاجر قربانی سیاست‌های ضدمهاجرتی آمریکا شد

یک نوجوان ۱۶ ساله مهاجر گواتمالایی که تحت بازداشت نیرو‌های آمریکایی بود در بازداشتگاه پلیس در مرز آمریکا جان باخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک نوجوان ۱۶ ساله روز دوشنبه در بازداشتگاه پلیس در مرز آمریکا جان باخت. این پنجمین کودک مهاجری است که از دسامبر سال ۲۰۱۸ در این شرایط جان خود را از دست داد.

جسد این نوجوان گواتمالایی با نام کارلوس جورجیو هرناندز واسکز در ایستگاه پلیس مرزی وسلاکو در تگزاس کشف شد. پلیس اعلام کرد برای روشن شدن دلیل مرگ این نوجوان تحقیقات خود را آغاز کرده است.

بنابر اعلام رسانه‌های محلی، این نوجوان روز یکشنبه بیمار شده و یک پرستار برای وی تشخیص سرماخوردگی داده بود. برای این نوجوان داروی ضدویروس تجویز شد و برای جلوگیری از آلوده شدن سایر مهاجران این نوجوان به ایستگاه پلیس وسلاکو منتقل شد. این نوجوان ۱۳ مه در حوالی شهر هیدالگو در تگزاس دستگیر شده بود.

مقامات گواتمالا اعلام کردند این نوجوان برای پیوستن به سایر اعضای خانواده‌اش به آمریکا رفته بود. وزارت امور خارجه گواتمالا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دولت گواتمالا از مرگ این نوجوان بسیار متاسف است و با خانواده وی هم دردی می‌کند. دولت گواتمالا از مقامات آمریکایی خواست هر چه سریعتر دلیل مرگ این نوجوان را مشخص و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

از ماه دسامبر تاکنون این پنجمین کودک گواتمالایی است که پس از دستگیری از سوی پلیس مرزی آمریکا جان خود را از دست می‌دهد.

عفو بین‌الملل در این باره اعلام کرد بازداشت افراد به ویژه کودکان در شرایط غیر بهداشتی و غیرانسانی بسیار خطرناک و وحشیانه است. از ابتدای ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۶۰ هزار نفر در مرز مکزیک و آمریکا دستگیر شدند. بسیاری از مهاجران در انتظار بررسی درخواست پناهندگی‌شان آزاد شده‌اند؛ زیرا مراکز اسکان فوری پلیس مرزی دیگر ظرفیت اسکان این افراد را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار