۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی برای ساخت و تعمیر منازل سیل زدگان این استان در نظر گرفته شده است.

۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحمان شهنوازی مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۳۷۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود چهار درصد برای ساخت و تعمیر منازل سیل زدگان این استان در نظر گرفته شده است.

شهنوازی افزود: ۷۴۰ واحد مسکونی و واحد‌های تجاری مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان در سیلاب‌های بهمن تا فروردین امسال دچار خسارت جدی شدند.

وی ادامه داد: این اعتبار بعد از تصویب هیات وزیران به سیستان و بلوچستان ابلاغ شده و بزودی در بین شهرستان‌های سراسر استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل دفترمدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: با اختصاص این اعتبار واحد‌های مسکونی و تجاری مناطق سیل زده استان تعمیر و بازسازی خواهند شد.

وی گفت: سیلاب‌های این مدت در مجموع ۷۵۲ میلیارد تومان خسارت به امور زیربنایی، کشاورزی و واحد‌های مسکونی سیستان و بلوچستان وارد کرد که راه‌های ارتباطی بیشترین خسارت این مدت را متحمل شدند.

شهنوازی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی فعال در سیستان و بلوچستان سبب شد تا میانگین بارندگی در هشت ماه اخیر به ۱۱۸ میلی متر برسد، مقداری که حتی از بارش‌های یکسال زراعی نیز بیشتر است.

وی اظهار داشت: به طور کلی میانگین بارندگی نرمال سیستان و بلوچستان در یک سال زراعی ۱۱۳ میلی متر بوده، اما از مهرماه گذشته تا کنون حدود ۱۱۸ میلی‌متر باران باریده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت سهم زیادی در بهبود وضعیت بارشی استان داشته است.

انتهای پیام/ع

سیل در سیستان وبلوچستان خساراتی وارد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار