معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

آخرین جزئیات مرگ زن ۱۹ ساله در یزد/ مرگ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو تایید شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: خانم ۱۹ ساله‌ای به دلیل تب کریمه کنگو در بیمارستان یزد فوت شده است.

محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به  انتشار خبر فوت خانمی به دلیل بیماری تب کریمه کنگو گفت: با مشخص شدن جواب آزمایش‌های مربوطه، فرد بیمار به دلیل تب کریمه کنگو در بیمارستان یزد فوت شده است.

وی در مورد روند مراجعه بیمار به مراکز درمانی استان یزد، افزود: خانمی ۱۹ ساله اهل سیستان و بلوچستان با گزش کنه به کریمه کنگو مبتلا می‌شود که بعد از سفر به یزد و حاد شدن بیماری با علائم دل درد اسهال استفراغ شدید به بیمارستان ابرکوه مراجعه می‌کند که بعد از انجام آزمایشات برای درمان به مرکز استان منتقل می‌شود و متاسفانه بعد از انتقال به دلیل مراجعه دیر هنگام جان خود را از دست داد.


بیشتر بخوانید: مرگ زن ۱۹ ساله در بیمارستان یزد به علت تب کریمه کنگو مورد تائید علوم پزشکی نیست


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد  با اشاره به این که تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است و از طریق گزش کنه ، تماس با خون ، ترشحات یا لاشه دام آلوده به انسان منتقل می‌شود، گفت: از آن جایی که این بیماری در دام بدون علامت است باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود و دام پس از ذبح تا ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد قرار گیرد تا ویروس‌های آن کشته و بعد مصرف شود.

گفتنی است ،اگر بیماری سریع تشخیص داده شود می‌توان بیماری را درمان کرد، اما واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به آن وجود ندارد.

انتهای پیام/ی

تایید مرگ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان یزد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار