اطلاعات شخصی ۴۹ میلیون از افراد سرشناس اینستاگرام فاش شد

اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر شناخته شده و مهم اینستاگرام از طریق یک پایگاه اطلاعاتی ناایمن در فضای مجازی منتشر و در معرض دید عموم قرار گرفت.

اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر در معرض دید عمومیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های تازه تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها امنیت شبکه حاکی از آن است که اطلاعات خصوصی میلیون‌ها کاربر شناخته شده یا به اصطلاح اینفلوئنسرها از یک پایگاه اطلاعاتی ذخیره داده‌های اینستاگرامی در فضای مجازی منتشر شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: اینستاگرام حساب‌های ضد ترامپ را مسدود می‌کند


طبق گفته کارشناسان، این پایگاه اطلاعاتی به نحوی با سایت شرکت آمازون مرتبط بوده و بدون رمز عبور گذاشتن این پایگاه از سوی مسئولان آن سبب شده است اطلاعات کاربری و شماره تلفن بیش از ۴۹ میلیون کاربر اینفلوئنسر بدون هیچ امنیت خاصی در فضای مجازی منتشر شود و کاربران غیر مجاز به راحتی به حریم خصوصی افراد دست پیدا کنند.

بسیاری از کاربران مورد آسیب قرار گرفته در این رسوایی بزرگ امنیتی، اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی محل زندگی، گذر واژه حساب‌های کاربری مختلف و آدرس پست‌های الکترونیکی خود را در حساب کاربری خود داشتند. وجود چنین اطلاعاتی در داده‌های افشا شده نگرانی‌های کاربران مختلف در سراسر جهان را دو چندان کرده است و سبب شده با ابراز خشم از اینستاگرام خواستار تلاش برای شناسایی عاملان این نفوذ شوند.

سخنگوی اینستاگرام به عنوان اولین مقام مسئول این شبکه اجتماعی در واکنش به اتفاق افتاده گفت: «ما هنوز نمی‌توانیم با اطمینان از چیزی صحبت کنیم و هنوز مطمئن نیستیم کیفیت اطلاعات منتشر شده در چه حد بوده است؟ مختصصان اینستاگرام با نهایت توان در تلاش هستند تا تمامی جزییات این سرقت اطلاعاتی بزرگ را روشن و عوامل آن را شناسایی کنند.»

اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر در معرض دید عمومی

یکی از مدیران ارشد فیسبوک نیز به عنوان شرکت مادر اینستاگرام گفت: مشاوران امنیتی فیسبوک در حال حاضر به صورت شبانه روزی به درصد اینستاگرام می‌پردازند تا بتوانند کوچکترین سر نخی از عامل سرقت بیایند. هنوز نمیدانیم این نفوذ دقیقا از کدام ضعف امنیتی استفاده کرده زیرا با وجود مشکلات بسیار پلتفرم حفاظتی قوی برای مراقبت از اطلاعات کاربران وجود دارد.

انتهای پیام/

پایگاه اطلاعاتی ناایمن داده‌های اینستاگرامی میلیون‌ها نفر را در معرض دید قرار داد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار