مدیر کل ورزش و جوانان استان قم مطرح کرد؛

از سه طرح ورزشی در قم بهره برداری خواهد شد

منعم گفت: سه طرح ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان، تا چند روز آینده در قم به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقم؛ رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: سه طرح ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان، تا چند روز آینده در قم به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود مهمترین این طرح‌ها را مجموعه ورزشی پیامبر اعظم است و  بهره برداری از این مجموعه ورزشی موجب تحول و افزایش چشمگیر زیرساخت‌های ورزشی قم می‌شود.

وی افزود: مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) با ۹ هزار متر مربع زیربنا، شامل سالن ورزشی یک هزار و ۵۰۰ نفره، استخر سرپوشیده و سالن‌های ورزشی کشتی پهلوانی و زورخانه در سطح بین المللی است که بیش از ۳۷۵ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

منعم خاطرنشان کرد: این مجموعه ورزشی، از آخرین استاندارد‌های بین المللی برخوردار است به گونه‌ای که امکان برگزاری مسابقات بین المللی در سالن ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای آن وجود دارد.

مجموعه ورزشی پیامبر اعظم در منطقه محروم امامزاده سید علی (ع) قم واقع در بلوار ۱۵ خرداد ساخته شده است و با بهره برداری از آن، بخش زیادی از نیاز‌های منطقه به زیرساخت‌های ورزشی بر طرف می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استخر تختی و زمین چمن ۱۵ خرداد را از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری دانست و افزود: علاوه بر این، چهار طرح ورزشی از جمله خانه جوان و چمن مصنوعی کهک، خانه جوان دستجرد و مجموعه ۴۵۰۰ نفری پردیسان در آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی قم هم اکنون ۵۰ سانتی متر مربع است افزود: این رقم با توجه به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری قم باید به یک متر مربع افزایش یاید.

میانگین سرانه ورزشی کشور هم اکنون ۸۰ سانتی متر مربع و استاندار جهانی ۲ متر مربع است.

انتهای پیام/الف

بهره برداری از سه طرح ورزشی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.