ازدواجی بهاری در دانشگاه اراک

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی ،مراسم ازدواج دانشجویی در دانشگاه اراک برگزار شد.

ازدواج بهاری در دانشگاه اراکخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم ازدواج  دانشجویی با حضور ۸۷ دانشجو از دانشگاه اراک برگزار شد. این زوج های جوان در یک سال اخیر ازدواج کرده بودند.

حمیدی رییس دانشگاه اراک  ضمن عرض تبریک میلاد امام حسن مجتبی  و آرزوی خوشبختی برای زوج های جوان دانشگاه گفت: دوران دانشجویی یکی از بهترین زمان ها برای ازدواج است. سنت ازدواج، یکی از زیباترین خلقت است و برای تدوام حیات وجود این امر ضروری است و حتی در بنیاد جهان هم دو جنس ناهمنام  اجزای تشکیل دهنده جهان اند. 

وی افزود: برخی نگران درآمد اند اما برکت خداوند از همه بیشتر در تشکیل زندگی شامل حال میشود .شروع زندگی با طراوت و شادمانی است و  اماپایداری  زندگی از همه پر اهمیت تر است .

حجت الاسلام والمسلمین  مهدوی اطهر نماینده نهاد رهبری در دانشگاه اراک  با تبریک این مراسم و ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: در ستاد دانشجویی دانشگاه مشاوره های لازم برای برای ازدواج انجام می شود و افرادی که تمایل به ازدواج دارند به این ستاد مراجعه کنند .

وی افزود:  خوش به سعادت کسانی که در سن های پایین تر ازدواج می کنند. یکی از اهداف ازدواج مسئولیت پذیری صحیح است . کسانی که می خواهند متعالی شوند باید مسئولیت پذیر باشند پس اصل ازدواج بر مسئولیت پذیری است.

 وی با اشاره به  زیباترین الگو در بحث ازدواج ، یعنی ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله گفت:  پیامبر به دیدار امام علی علیه السلام رفت و از او پرسید همسرت را چگونه دیدی؟ایشان پاسخ داد: بهترین یاور برای اطاعت خداوند است. بنابراین روایت اگر مشکلاتی در زندگی می آید به  این بیندیشید که آن  مشکل چگونه در اطاعت خدا کمک می کند .

 مهدوی اطهر تصریح کرد: زندگی پیوند دنیا و آخرت است. پیامبر فرمودند زندگی سه قسمت دارد دو قسمت را تغافل کنید و یک قسمت را گذشت. زندگی در حال چرخش است و گذشت کردن باعث به گذشت دیدن می شود. اگر میخواهید رزقتان در زندگی زیاد شود باید در صلح و ارامش زندگی کنید.

نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اراک گفت : راه عبور از مشکلات در زندگی تقوا است و بهتر است  خدا را وکیل امور زندگیمان قرار دهیم و نتیجه زندگی را به خدا واگذار کنیم.

وی در پایان ضمن اهدای هدایایی به زوج های دانشجو گفت: بانک مهر نیز متعهد شده است که به زوج های دانشجو که موفق به دریافت وام نشده اند وام را در طی یک ماه به آنان پرداخت کند. در مرداد ماه نیز سفر عتبات عالیات هم برای زوج های دانشجو و هم برای سایر دانشجو ها در نظر گرفته شده است که هزینه آن به صورت وام به دانشجویان پرداخت می شود.

انتهای پیام / الف

جشن ازدواج دانشجویی در دانشگاه اراک برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.