یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی به ۱۳ سال رسید/ کاهش چشمگیر مسافرت‌ها از سال گذشته

عامری گفت: میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی به دلیل شرایط تحریمی و اقتصادی به ۱۳ سال رسیده و بسیاری از آن‌ها فرسوده هستند.

میانگین سن ناوگان اتوبوس‌رانی به ۱۳ سال رسید/ کاهش چشمگیر مسافرت‌ها از سال گذشتهاحمد‌رضا عامری مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت اتوبوس از سال گذشته ۳ برابر شده است، گفت: در سال گذشته حداکثر قیمت اتوبوس ۷۵۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون قیمت آن به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی ضمن انتقاد از کمبود لاستیک و گران بودن آن گفت: طی یک سال گذشته نه تنها با کمبود لاستیک، قطعات یدکی و روغن موتور در بازار روبرو بودیم  بلکه  افزایش چند برابری قیمت‌ها را نیز لمس کردیم.
 
عامری توضیح داد: هزینه و نیاز‌های بسیاری از رانندگان از سال گذشته افزایش یافته و این درحالی است که توجه چندانی به نیاز رانندگان ناوگان مسافر‌بری نمی‌شود بنابراین همین موضوع باعث شده که بسیاری از رانندگان اتوبوس‌های خود را به فروش برسانند.
 
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با بیان اینکه میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی به دلیل شرایط تحریم افزایش یافته است، گفت: سن ناوگان اتوبوسرانی به ۱۳ سال رسیده و  اکثر آن‌ها فرسوده هستند، اما وضعیت ناوگان سواری نسبت به سایر حوزه‌ها بهتر است.
 
عامری اظهار کرد: هم اکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۴۵ هزار دستگاه سواری و ۴۰ هزار دستگاه مینی‌بوس در ناوگان جاده‌ای کشور فعال هستند که بخش عمده‌ای از آن‌ها جزو ناوگان فرسوده به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه سفر از سبد بسیاری از خانواده‌ها حذف شده است گفت: شرایط اقتصادی و افزایش قیمت بسیار از کالا‌ها باعث شده سفر از سبد خانوار‌ها حذف شود و هم اکنون بسیاری از مسافرت‌ها کاری و یا اجباری است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری یادآوری کرد: میزان جابه‌جایی مسافران به ویژه با ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و هر ساله این میزان بیشتر می‌شود.
 
انتهای پیام/

کاهش میزان جابه‌جایی مسافران  با ناوگان حمل و نقل عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
واقعا اتوبوس سواري رو بيشتر از ٤ -٥ ساعت نميشه تحمل كرد اونم با اون پله هاي وحشتناكش كه موقع سوار و پياده شدن عذاب اليمه
من خودم يه طرح دادم كه اتوبوسا رو مثل قطار كوپه اي كنن و تخت خواب بزنن و ايران خودرو هم تائيدش كرد ولي نزدن
آخرین اخبار