وزیر وحدت کره جنوبی: راه‌های بسیاری برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی در نظر گرفته شده است

­وزیر وحدت کره جنوبی اعلام کرد سئول و واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی راه‌های گوناگونی در نظر گرفته‌اند.

وزیر وحدت کره جنوبی: راه‌های بسیاری برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی در نظر گرفته شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم یئون چول» وزیر وحدت کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد کره جنوبی و آمریکا راه‌های گوناگونی برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی در نظر گرفته‌اند.

وزیر وحدت کره جنوبی گفت: اوضاع کلی نشان می‌دهد که ما با آرامش نسبی رو به رو هستیم، اما باید بدانید ما بر روی راه‌های گوناگون برای از سرگیری مذاکرات کار می‌کنیم. کره جنوبی و آمریکا همچنین در مورد لزوم حفظ کنترل اوضاع اتفاق نظر دارند.

کیم در مورد راه‌های گوناگون برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای از زمان دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که در ماه فوریه برگزار شد و بدون هیچ توافقی پایان یافت به بن‌بست رسیده است. کره شمالی و آمریکا در مورد خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ و کاهش تحریم‌های واشنگتن به هیچ توافقی دست نیافتند.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی پیشتر پیشنهاد برگزاری نشست دو کره را با حضور رهبر کره شمالی و در چارچوب تلاش برای برقراری روابط میان دو کشور و مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای مطرح کرد. کره شمالی به این پیشنهاد که حدود یک ماه پیش مطرح شده است پاسخی نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار