با حضور رئیس جمهور؛

بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی شمال غرب کشور افتتاح شد/ آغاز آبگیری سد کرم آباد پلدشت

با حضور رئیس جمهور بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی شمال غرب کشور افتتاح شد.

بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی شمال غرب کشور افتتاح شد/ آغاز آبگیری سد کرم آباد پلدشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،پروژه سد کرم آباد پلدشت، یکی از جمله مهمترین طرح‌های حفظ منابع آب‌های سطحی شمال کشور است به حول و قوه الهی وتلاش‌های دولت تدبیر و امید امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

ساخت سد کرم آباد پلدشت بر روی رودخانه ارس از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و یکی از سریع‌ترین طرح‌های اجرایی استان است

این حجم تاسیسات آبی و ایستگاه‌های پمپاژ و پست‌های برق و شبکه‌های وسیع در مدت زمانی کوتاه سه ساله و با تلاش‌های شبانه روزی عوامل اجرایی انجام شده است.

استفاده از حق آبه قانونی جمهوری اسلامی ایران، توسعه آبیاری نوین، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و بهبود وضعیت اقتصادی برای بهره برداران از مهمترین نتایج اجرای کامل این طرح محسوب می‌شود.

امکان ذخیره و تنظیم آب، امکان برداشت آب با سناریو‌های مختلف از لحاظ نوع مصرف به ویژه در حوزه صنعت و توزیع ماهیانه برداشت با تمهیدات لازم از جمله اهداف احداث این سد در شمال آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

با اجرای این طرح، آب مورد نیاز به میزان ۱۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب در سال جمع آوری و توسط ایستگاه پمپاژ به زمین‌های حاشیه رودخانه ارس منتقل می‌شود و بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه در پلدشت و شوط تحت پوشش قرار می‌گیرد.

این سد از جمله سد‌های ساخته شده خارج از بستر رودخانه در آذربایجان غربی است که برای آبگیری آن، ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب از سد ارس و سه ایستگاه پمپاژ احداث شد.

رییس جمهوری امروز و در سفری یک روزه به آذربایجان غربی چندین طرح توسعه منابع آب و خاک استان‌های مرزی از جمله سد کرم آباد، سد سردشت، آبیاری و زهکشی سد سیلوه، کانال انتقال آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه/جلدیان/ و شبکه آبیاری و زهکشی پایاب این سد و چندین طرح دیگر به ارزش چهار هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان را افتتاح یا کلنگ زنی می‌کند.

انتهای پیام /م

سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقتصاد مقاومتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
همش سپاه خاتم الانبیا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بـــــــلـه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
این طرحهای رو سپاه خاتم الانبیاساخته پارس جنوبی قرارگاه خاتم انبیا ساخته
Sweden
ناشناس
۱۶:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افتتاح سد چه ربطی به اقتصاد مقاومتی داره؟ مگه سد های قبلی رو خارجی ها ساختن؟