صحبت‌های نماینده کمیسیون ورزش مجلس در خصوص استیضاح وزیر ورزش

علی اصغر یوسف نژاد در خصوص استیضاح وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی ارائه داد.

صحبت‌های نماینده کمیسیون ورزش مجلس در خصوص استیضاح وزیرعلی اصغر یوسف نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استیضاح وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس درباره شخص وزیر ورزش و معاونانش بحث شد، اما تا به حال گزارشی از کمیسیون فرهنگی برای ما نیامده است. خودم در جلسه نبودم و تعداد امضا‌هایی که باقی مانده بیش از ۱۰ عدد بوده است و ما منتظر گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس هستیم. اگر تعداد امضا‌ها کمتر از ۱۰ باشد، خب بحث استیضاح منتفی است و نهایتا اگر تعداد امضا‌ها ۱۰ یا بیشتر از آن باشد طبیعتا موضوع استیضاح در دستور کار قرار می‌گیرد و به هیئت رئیسه اعلام وصول می‌شود.

عضو کمیسیون ورزشی مجلس شورای اسلامی درباره حضور چند نماینده مجلس در مدیریت ورزش و ارتباط آن‌ها با سلطانی فر تصریح کرد: من فکر می‌کنم این موضوع در حیطه اختیار نمایندگان مجلس است و همچنین آن‌ها به مسائل فنی در ورزش وارد نشدند. چرا که مسائل فنی به کمیته‌های وزارت ورزش و جوانان مربوط است و نمایندگان حریم‌ و شرح وظایف را می‌دانند.

او در مورد اینکه گفته می‌شود حضور یافتن نمایندگان مجلس در ورزش در راستای پس گرفتن امضا‌های استیضاح وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته، تاکید کرد: این ۲ مورد با هم تفاوت دارند. استیضاح حق نماینده است تا مسائل را از وزیر به صورت شفاف بپرسد. مثلا اگر وزیر کاری را خلاف قانون انجام داده است نماینده با استیضاح کردن او مسئله را جلو می‌برد. اما بحث ورود به ورزش از سوی نمایندگان به دلیل پس گرفتن امضا‌های استیضاح وزیر یک بحث دیگر است.

یوسف نژاد ادامه داد: نعمتی که علاوه بر حضور در مجلس، سرپرست فدراسیون کشتی شده است اصلا جز استیضاح کنندگانِ وزیر ورزش و جوانان نیست و همه نمایندگان هم به دنبال استیضاح وزیر نیستند. اما اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد هم به نفع ورزش بود وهم به صلاح مجلس.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته این رویه نباید ادامه پیدا کند و نظر شخصی من این است که این روند اگر ادامه پیدا نکند بهتر است.


بیشتر بخوانید:

یوسف نژاد: نامه استیضاح وزیر ورزش با ۱۳ امضا تحویل کمیسیون فرهنگی شد/ دوشنبه در مورد استیضاح تصمیم می‌گیریم

سلطانی فر: برای وزارت ورزش هیچ کدام از باشگاه‌ها تفاوت ندارند/ اشتباهات داوری سهوی است

زمانی: وزیر ورزش باید پاسخگوی تمام توهین‌ها باشد/ برخی داوران با آبرو و حیثیت چندین ساله فوتبال ایران بازی می‌کنند/ برای فدراسیون فوتبال متاسفم


انتهای پیام/

صحبت‌های نماینده مجلس در خصوص وزارت ورزش و جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار