با اشاره به میزبانی بحرین از کنفرانس «معامله قرن»

رای الیوم: چرا حکومت بحرین به عامل اجرای نقشه‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه تبدیل شده است؟

­رأی الیوم میزبانی بحرین برای برگزاری کارگاهی در خصوص توطئه عبری - عربی و غربی موسوم به «معامله قرن» را تأسف‌بار خواند.

رای الیوم: چرا حکومت بحرین به عامل اجرای نقشه‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه تبدیل شده است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­رأی الیوم میزبانی بحرین برای برگزاری کارگاهی در خصوص توطئه عبری - عربی و غربی موسوم به معامله قرن را تأسف بار خواند.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در سرمقاله شماره امروز خود در اینترنت نوشت: میزبانی بحرین از کنفرانس «معامله قرن» کوشنر عبور از همه خط قرمزهاست. حساب باز کردن دولت بحرین روی برخورداری از حمایت اسرائیل خطرناک و محکوم به شکست است و امنیت و ثبات این کشور را به خطر خواهد انداخت... چراکه پیش بینی ما شکست این کنفرانس است و خواستار تحریم آن هستیم.

جهان پس از جنگ جهانی دوم شاهد طرح‌ها، پیشنهاد‌ها و کنفرانس‌های بین المللی بسیاری برای طرحی نظیر طرح مارشال آمریکا برای بازسازی کشور‌های اروپائی و احیای اقتصاد این کشور‌ها بوده است. این موضوع در خصوص ژاپن نیز تکرار شد. اما برگزاری کنفرانسی زیر نظر آمریکا و اسرائیل برای محو کردن کشور و نابود کردن هویّت و موجودیّت ملی چیزی است که جارد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا و مشاور وی در صدد برگزاری کنفرانسی برای آن است. کنفرانسی که روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن آینده تحت عنوان ابعاد اقتصادی معامله قرن در بحرین برگزار خواهد شد.

عنوان این کارگاه یا کنفرانس «از صلح تا شکوفایی» است و قرار است مقامات ارشد و تجّار اسرائیلی و عربی و غیرعربی بسیاری در آن شرکت کنند. بسیاری از تجّار ساکن کرانه باختری نظیر بشار المصری گفته‌اند که برایشان دعوتنامه فرستاده شده است، اما در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد.

عنوان این کنفرانس مانند اهداف آن به شدت گمراه‌کننده و فریبکارانه است. چه صلحی؟ شکوفایی فلسطین چگونه بدون به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی و بدون اشاره به تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس که خواسته حداقلی ملت فلسطین است امکان‌پذیر خواهد بود؟

رای‌الیوم در ادامه نوشت: میزبانی بحرین از چنین کنفرانسی برایمان عجیب نیست. کنفرانسی که در تاریخ به عنوان عامل نابودی نهایی فلسطین و برچیدن نام فلسطین از نقشه و تبدیل ملت فلسطین به خدمتکاران اسرائیلی‌ها بدون داشتن هویّت ملی و قومی ثبت خواهد شد. زیرا حکومت بحرین به عامل اجرای نقشه‌های اسرائیل و آمریکا در طرح‌های سازش و خصمانه علیه این مسئله شده است که مهمترین مسئله عربی به شمار می‌رود. برگزاری چنین کنفرانسی در کشوری عربی دردناک است. آنچه دردناک‌تر به نظر می‌رسد این است که پول مورد استفاده برای ریشه‌کنی فلسطین و محو کامل آن تحت عنوان دروغین صلح اقتصادی از جیب عرب‌ها و کشور‌های خلیج فارس خواهد بود.

آنچه دولت بحرین نمی‌داند این است که این رژیم فقط با آتش بازی نمی‌کند و فقط خطوط قرمز ملی و عربی و اسلامی را زیر پا نمی‌گذارد بلکه اسباب و علل تهدید امنیت و ثبات خود را نیز فراهم می‌سازد. زیرا بی تردید اقشار مختلف ملت بحرین... در برابر این انحراف ایستادگی خواهند کرد. به ویژه باید دانست که سرنوشت همه طرح‌های مشابه به سبب مقاومت فلسطین و با حمایت امت عربی و امت اسلامی از آن‌ها محکوم به شکست بوده است.

این طرح آمریکائی-اسرائیلی (معامله قرن) در منطقه اکنون در آستانه فروپاشی است. اسرائیلی‌ها در وحشت به سر می‌برند. نمی‌دانیم آیا طرفداران این طرح اسرائیلی در دولت بحرین این حقایق را می‌دانند یا نه. اسرائیل در آینده نزدیک قادر به محافظت از خود نیز نخواهد بود چه رسد از بحرین محافظت کند. اوضاع به سرعت تغییر می‌کند و کسانی که روی آن حساب باز کرده اند متحمل شکست خواهند شد. مسئله فقط زمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصل خویش

دوباره به ایران ملحق میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
چون دوست دارن هميشه توسري خوردبمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
بحرین همون کشوری نیست چند سال پیش میگفتید موج بیداری اسلامی دراین کشور رخ داده مصر هم همینطور
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امير
۲۱:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
بحرين بخشى از خاك ايران عزيزمان هست و بايد پس گرفته شود!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوب معلومه ترسو هستن
Germany
ناشناس
۱۹:۵۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
لعنت بر پهلوی و ربع پهلوی وطن فروش که بحرین را دو دستی تقدیم انگلیس کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ننگ بر استان نوزدهم جدا شده .
آخر این لگه ننگ بدردشان خورد!!!!
آخرین اخبار