شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد؛

افزایش نگرانی‌ها در خصوص دهن‌لقی ترامپ

دونالد ترامپ بار‌ها در رسانه‌ها درباره اطلاعات محرمانه سخن گفته است و ادامه این موضوع باعث می‌شود مقامات آمریکا و دیگر کشور‌ها در به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس با وی دچار تردید شوند.

افزایش نگرانی‌ها در خصوص دهن‌لقی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد این نگرانی وجود دارد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌های تلویزیونی اطلاعات محرمانه این کشور و دیگر کشور‌ها را افشا کند.

برایان تاد، خبرنگار سی ان ان در گزارشی در این خصوص گفت دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا به حساس‌ترین و محرمانه‌ترین اطلاعات آمریکا دسترسی دارد، اما وی اصلا درباره صحبت کردن درباره برخی از این اطلاعات نگران نیست.

ترامپ یکشنبه فراتر از این موضوع که برخی اطلاعات محرمانه را دریافت کرده است، سخن گفت و حتی برخی از آن‌ها را افشا کرد. وی در پاسخ به سوالی که براساس گزارش‌ها شخصا مجوز حمله سایبری به برخی نهاد‌های روس را در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ صادر کرده است، این موضوع را تایید کرد.

وی گفت: "همه این اتفاقات در دوره ریاست جمهوری من رخ داده است."

البته این تنها اطلاعات محرمانه‌ای نبوده است که وی در مصاحبه هایش با رسانه‌ها افشا کرده است. به عنوان مثال زمانی که وی به تبحرش در مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی افتخار می‌کرد، برخی جزئیات را درباره این که چرا پس از نشست فوریه (بهمن) در هانوی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی توافق هسته‌ای امضا نکرد، افشا کرد.

وی گفت: "کیم برای امضای توافق آماده نبود. وی می‌خواست یک یا دو سایت هسته‌ای را نابود کند در صورتیکه کره شمالی پنج سایت هسته‌ای دارد. پس سه سایت دیگر چه می‌شود. این اصلا خوب نبود. ما خواستار امضای یک توافق واقعی هستیم."

این موضوع که آیا کیم جونگ اون واقعا پنج سایت هسته‌ای دارد یا نه، هنوز مشخص نیست. یک تحلیلگر سابق سازمان سیا معتقد است، افشای اطلاعات درباره موضوع حساسی مثل مذاکرات هسته‌ای در رسانه ها، اقدام خطرناکی است.

ترامپ بار‌ها در رسانه‌ها درباره اطلاعات حساس و محرمانه سخن گفته است و ادامه این موضوع باعث می‌شود مقامات آمریکا و حتی دیگر کشور‌ها در به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس با ترامپ دچار تردید شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار