نگرانی پناهجویان و روی آوردن آن‌ها به خودکشی در استرالیا در پی اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی

­پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی استرالیا پناهجویان این کشور را ناامید و نگران کرده است.

نگرانی پناهجویان و روی آوردن آن‌ها به خودکشی در استرالیا در پی اعلام نتیجه انتخابات پارلمانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیروزی ناگهانی ائتلاف راستگرایان که مسئول سیاست‌های سختگیرانه استرالیا در برابر متقاضیان پناهندگی است موجی از ترس و وحشت را در اردوگاه‌های دریایی که محل تبعید این پناهجویان است به همراه داشته و پلیس محلی و پناهجویان از تلاش‌هایی برای خودکشی این افراد خبر دادند.

دولت استرالیا از سال ۲۰۱۳ به هر قیمتی مانع از آن شده است که مهاجران غیرقانونی، پا در خاک استرالیا بگذارند. طبق این سیاست سختگیرانه که هم در استرالیا و هم در خارج از آن مورد انتقاد است، پناهجویان غیرقانونی به اردوگاه‌هایی در جزیره نائورو یا مانوس در پاپوآزی گینه نو فرستاده می‌شوند و استقرار آن‌ها در استرالیا ممنوع است.

حدود ۸۰۰ پناهجو در شرایطی بسیار دشوار در نائورو و مانوس ساکن هستند. دیوید یاپو، فرمانده پلیس مانوس اعلام کرد در جریان ده مورد تلاش برای خودکشی قرار گرفته که چهار مورد آن در روز‌های پایانی این هفته رخ داده است. وی گفت این مسئله‌ای است که ما هم اکنون با آن رو به رو هستیم. در روز‌های پایانی این هفته، عده‌ای تلاش کردند اتاق خود را به آتش بکشند. همچنین عده دیگری نیز اعتصاب غذا کردند.

وزیر کشور استرالیا از هرگونه اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است. حزب کارگر در کارزار‌های انتخاباتی به پناهجویانی که با قایق به استرالیا می‌آیند هشدار داد و اعلام کرد حتی در صورت پیروزی هم این پناهجویان به هیچ وجه نمی‌توانند در خاک استرالیا مستقر شوند. او خط مشی مطابق با سیاست‌های سختگیرانه محافظه کاران دارد. اما حزب کارگر اعلام کرد پیشنهاد نیوزیلند را برای پذیرش پناهجویان مانوس و نائورو بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار