بازگشت ۲۳۰۵ اصله نهال فاقد گواهی سلامت در طبس

در فصل نهال کاری، از توزیع و فروش تعداد ۲۳۰۵ اصله نهال فاقد گواهی بهداشت سلامت جلوگیری و به استان‌های مبدأ برگشت داده شد.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت : تأمین امنیت غذایی مردم به عنوان مهم‌ترین رسالت وزارت جهاد کشاورزی نام برد و گفت: ورود نهال‌های آلوده، باعث ضربه دیدن بخش کشاورزی می‌شود.

وی افزود : شبکه مراقبت و کنترل نهال در فصل درخت کاری که از بهمن ماه ۹۷ و تا فروردین ماه ۹۸ ادامه دارد ، در بازدید‌های دوره‌ای از مراکز فروش نهال و نهال‌های وارده توسط دوره گردها، پس از رویت نهال‌های فاقد گواهی بهداشتی از استان‌های آلوده به آفات و بیماری‌های قرنطینه ای، اقدام به بازگشت  ۱۵۰۵ اصله نهال مرکبات و ۸۰۰ اصله نهال هسته دار وسردسیری فاقد گواهی بهداشتی سلامت نهال، به استان‌های مبدأ نمودند.

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت : به منظور جلوگیری از ورود و شیوع آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای و آفات جدید درمنطقه، و همچنین سلامت درختان به ویژه مرکبات، خرما ودرختان هسته دار، کارشناسان شبکه مراقبت با کنترل گواهی بهداشتی و شناسه رقم نهال‌ها، مانع از ورود نهال فاقد مجوز شدند.

 بخشایی افزود : همکاری کشاورزان مهمترین عامل برای جلوگیری از بروز آفات در باغ‌ها است؛ و  هرساله شاهد عرضه غیرمجاز انواع نهال‌های آلوده توسط افراد فرصت طلب و سودجو  هستیم.

وی با تاکید بر لزوم خرید نهال شناسنامه دار که دارای شناسه و لیبل هستند از بهره برداران خواست دقت لازم در زمان خریداری نهال داشته باشند.

کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان آماده دریافت شکایات و گزارشات و ارائه هر گونه مشاوره و راهنمایی در این زمینه به باغداران و مردم شهرستان طبس می‌باشند.

انتهای پیام/ک

تاکید جهاد کشاورزی بر خرید نهال شناسنامه دار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.