استاندار آذربایجان غربی؛

۱۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی در استان جذب شده است

استاندار آذربایجان غربی از جذب ۱۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی در استان خبر داد.

۱۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی جذب شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد،گفت:طی عمر دولت تدبیر و امید در آذربایجان غربی به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است

وی گفت:در استان آذربایجان غربی با برنامه ریزی‌های به عمل امده ۱۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذار خارجی جذب شده است و در این خصوص رتبه ۳ کشوری را کسب کردیم
 
شهریاری افزود:سال جاری در راستای ارتقای فضای یب و کار متقاضی سرمایه گذاری با ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای کلنگ زنی اماده است و پیش بینی می‌شود این میزان به ۵ هزار میلیارد دلار افزایش یابد

استاندار آذربایجان غربی افزود:در ارزیابی پایش محیط کسب و کار رتبه دوم کشور و در ایجاد اشتغال توسعه پایدار، رتبه یکم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

در نخستبن سفر ریاست جمهور در دور دوم دولت تدبیر و امید، ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی‌مصوب شد و امروز ۳۱ پروژه با ۵ هزار و ۵۰۰ومیلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.
 

شهریاری افزود: امروز که دریاچه نیلگون ارومیه به لطف و عنایت باری‌تعالی و اقدامات دولت در حوزه تثبیت و احیا از حال‌وروزی مساعد برخوردار است شایسته است که از همراهی و مشارکت مردم در این امر و توجه ویژه حضرت‌عالی و هیأت محترم دولت قدردانی نمایم. مردم فهیم استان آذربایجان‌غربی امروز مصمم‌تر از هر دوره‌ای در مسیر احیای کامل این دریاچه با برنامه‌های دولت هم‌صدا و همراه هستند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رشد صادرات در استان اضافه کرد: در سال گذشته میزان صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نسبت به سال ۹۶ با ۱۶۰ درصد افزایش از ۴۶۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار افزایش‌یافته است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی در ارزیابی طرح پایش ملی محیط کسب‌وکار رتبه دوم را در بین استان‌های سراسر کشور به خود اختصاص داده و در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی صاحب رتبه برتر کشور شده است.

شهریاری اضافه کرد: بازرگان به عنوان مهم‌ترین مرز زمینی و پایانه صادرات و واردات کشور متأسفانه از کمترین امکانات زیرساختی در زمینه حمل و نقل و جاده‌های مواصلاتی برخوردار است.

وی یادآور شد: به دلیل طولی بودن استان و نبود جاده‌های مواصلاتی مناسب که سبب شده ارتباطات اقتصادی و تجاری و خدماتی شهرستان‌های تابعه از مرکز استان قطع شود عملاً از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی استان بی نصیب می‌شود و این موضوع یکی از دلایل پایین آمدن شاخص‌های اقتصادی شده است.

شهریاری تخصیص آب موردنیاز برای توسعه گلخانه‌ها در حوزه دریاچه ارومیه، درخواست تعدیل هزینه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه سد کرم آباد شهرستان پلدشت، اختصاص تسهیلات لازم از محل صندوق توسعه ملی جهت توسعه دامداری‌های صنعتی در استان با احداث ۳۰ واحد ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ رأسی و به بالاتر را از مطالبات استان از رئیس جمهوری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: توجه و تمرکز دولت بر قابلیت‌های لجستیکی و ترانزیتی و مواصلاتی موجود در استان به عنوان هاب لجستیک شمال غرب با توجه به هم‌مرزی با سه کشور همسایه برای مواجه با تحریم‌های ظالمانه که می‌طلبد بسترهای لازم در حوزه حمل‌ونقل، گمرکات و سایر موارد مرتبط به‌صورت ویژه در استان فراهم گردد.

استاندار آذربایجان غربی خواستار سقف مبادلات مرزی پیله وری از یکصد میلیون دلار به پانصد میلیون دلار شد و گفت: با توجه به شرایط ایجاد تحریم‌های ظالمانه و موقعیت بی نظیر استان، وجود گمرکات و پایانه‌های مرزی در حوزه مبادلات مرزی و با داشتن بیش از ۴۵۰۰ کارت پیله وری، ۱۳۹ هزار کارت الکترونیک مرزی یکی از ظرفیت‌های خوب منطقه برای تأمین قطعات خودرو، تجهیزات و مواد اولیه واحدهای تولیدی و تجهیزات پزشکی و دارویی کشور است.

 
انتهای پیام/م
 

سفر رئیس جمهور به ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.