لزوم جابجایی ۸۵۲ واحد مسکن روستایی در لرستان

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۸۵۲ واحد مسکونی استان که به دلیل سیل تخریب شده و یا در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار دارند، باید جابجا شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، هادی جعفری، معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۸۵۲ واحد مسکونی استان که به دلیل سیل تخریب شده و یا در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار دارند، باید جابجا شوند.

 جعفری در هشتمین جلسه کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه مناطق سیلزده در محل استانداری افزود: تاکنون مشکل زمین برای جایجایی روستا‌های دمرو، امیرعلیا و سفلی حل شده و چهار هکتار زمین ملی نیز برای ضلع شرقی روستای چم شهران تامین شده و در حال تسطیح است.

وی اظهار داشت: یک هکتار زمین نیز از محل اراضی زراعی برای ضلع غربی این روستا شناسایی و قیمت ان ۱۵ میلیارد ریال اعلام شده که این رقم پیشنهادی مالکان غیرواقعی و خارج از توان بنیاد مسکن است و به همین دلیل پیشنهاد درجاسازی بخشی از واحد‌های این منطقه در دست بررسی می‌باشد.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: زمین مورد نیاز برای جابجایی روستا‌های خرسدر بالا و پایین، امیران کوشکی، چم گرداب و چم گز فراهم و مقرر شده اهالی روستای ملاوی به روستای مورانی بپیوندند که تاکنون زمین مورد نیاز برای جایجایی این روستا تامین نشده است.

جعفری گفت: در روستای بابازید به دلیل محدودیت راه، رودخانه و اراضی مشکل زمین حل نشده و زمین‌های محدود منطقه نیز با قیمت بالا به فروش می‌رسد که مقرر شد با انجام اقدامات ایمنی، برخی از واحد‌ها این روستا درجا سازی شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح در مناطق سیلزده تعریف شده تصریح کرد: در روستای چم گوشه شهرستان چگنی نیز یک خیر ساخت ۵۰ واحد را تقبل کرده که اراضی ملی برای این مهم در نظر گرفته شد.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اضافه کرد: پس از اعلام حریم و بستر رودخانه با دوره گذشت ۲۵ ساله توسط آب منطقه ای، ۱۲۵ واحد روستای چم مهر در ناحیه پر خطر قرار گرفتند که باید جابجا شوند، اما تاکنون اختلاف نظر اهالی و عدم همکاری روستا‌های اطراف در واگذاری زمین، مانع حصول نتیجه نهایی برای چم مهر شده است.

جعفری تاکید کرد: چنانچه تمامی روستای چم مهر جابجا نشود حتی یک واحد در محل قبلی باقی بماند باید کار ایمن سازی دیواره رودخانه و احداث پل را انجام داد که این امر مستلزم هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال است بنابراین پیشنهاد می‌شود تمام روستا جابجا شوند تا از هزینه‌های مضاعف جلوگیری شود.

انتهای پیام/ ر

۸۵۲ واحد مسکن روستایی در لرستان باید جابجا شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار