خبرگزاری رسمی کره شمالی: «جو بایدن» فردی احمق و بی‌ملاحظه است

خبرگزاری رسمی کره شمالی به انتقاد از مواضع نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در قبال این کشور پرداخت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی: بایدن فردی احمق و بی‌ملاحظه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی کره شمالی، وابسته به دولت پیونگ‌یانگ از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ انتقاد کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این انتقادات از معاون رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان فردی بی‌ملاحظه و احمق یاد کرد. خبرگزاری کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا فردی احمق و بی ملاحظه شده است و جاه طلبی برای رسیدن به قدرت دارد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا از حزب دموکرات در سخنرانی انتخاباتی اخیر خود لفاظی‌های دروغین علیه رهبر کره شمالی مطرح کرد. آنچه که گفته شد سفسطه بافی یک خرفت بود که فاقد ویژگی‌های ابتدایی یک انسان است.

جو بایدن که به تازگی نامزدی خود را برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ علنی کرده است، اخیرا در جریان یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود مواضع سختی در برابر کره شمالی اتخاذ کرد. معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی انتخاباتی در فیلادلفیا گفت: آیا آمریکا کشوری است که دیکتاتور‌ها و مستبدانی، چون کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را پذیرا می‌شود. در سال ۲۰۱۷ نیز بایدن اعلام کرد تحولات مربوط به تسلیحات هسته‌ای کره شمالی مهمترین موضوع پیش روی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواهد بود.

از سال ۲۰۱۸ کره شمالی و آمریکا مذاکراتی را به منظور بحث درباره موضوع هسته‌ای پیونگ یانگ و با هدف عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره آغاز کردند. دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در اولین دیدار رسمی خود در ژوئن سال گذشته میلادی در سنگاپور تعهد خود را نسبت به عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره اعلام کردند، با این حال مذاکرات اخیر میان دو کشور در هانوی ویتنام با شکست مواجه شد.

به دنبال شکست مذاکرات ماه فوریه پیونگ یانگ و واشنگتن، کره شمالی اخیرا اقدام به برگزاری دو آزمایش موشکی کرد. گفته می‌شود این آزمایش‌ها به نوعی اعتراض رهبر کره شمالی به رد درخواستش در خصوص تحریم‌های این کشور در نشست هانوی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار