رئیس پلیس راه استان ایلام :

دیده شدن، بهتر از هرگز دیده نشدن است

رئیس پلیس راه استان ایلام از اجرای طرح ارتقاء ایمنی ادوات کشاورزی و آشکار سازی قسمت عقب این نوع وسایل با نصب برچسب شبرنگ جهت بهتر دیده شدن در هنگام رانندگی خبر داد .

دیده شدن، بهتر از هرگز دیده نشدن استسرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:با توجه به شروع برداشت غلات و افزایش تردد وسایل نقلیه کشاورزی (کمباین، تراکتور، تیلر) در سطح جاده‌های استان به ویژه راه‌های فرعی و روستایی، باعث بروز مشکلات عدیده از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور و در نتیجه تصادفات و حوادث جاده‌ای می‌شوند.

وی افزود: ماشین آلات و ادوات کشاورزی جهت حرکت در جاده طراحی نشده اند و حرکت آن‌ها بر روی جاده‌ها به دلیل اختلاف سرعت با سایر خودرو‌ها و همچنین ابعاد بزرگ این گونه وسایل خطرات و مشکلات زیادی هم برای خودشان و هم برای سایر رانندگان و استفاده کنندگان از جاده به همراه دارد.

 همتی زاده بیان کرد: با توجه به سرعت محدود وسایل نقلیه کشاورزی، حرکت آن‌ها بر روی جاده آسفالت ممنوع بوده و باید تا حد امکان از مسیر شانه خاکی حرکت کنند و در صورت تردد شبانه، وسیله نقلیه خود را به سیستم روشنایی و برچسب شبرنگ مخصوص مجهز کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پلیس راه استان در نظر دارد به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی با همکاری مسئولین جهاد کشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام به اجرای طرح عملیاتی، فرهنگی و آموزشی با عنوان آموزش رانندگان ادوات کشاورزی و اهداء برچسب رایگان کند.

وی ادامه داد: امروزه ثابت شده است که فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی به مراتب تاثیر بیشتری در رفتار‌های رانندگان دارد لذا هدف از برگزاری این طرح آموزشی، ایجاد فرهنگ درست رانندگی کردن و تسری آن به سایرین بوده و امید است در نهایت به کاهش تصادفات منجر شود.


انتهای پیام/با

اجرای طرح ارتقاء ایمنی ادوات کشاورزی در هنگام رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
طرح فوق خیلی خوب است . تمام وسایل نقلیه علاوه بر چراغهای مختلف باید از 4 طرف دو قطعه شبرنگ داشته باشند