نتایج بررسی های کمیسیون حل اختلاف درباره ریاست مجلس افغانستان امروز اعلام می شود

بررسی های کمیسیون حل اختلاف بر سر انتخاب رئیس مجلس افغانستان هنوز ادامه دارد.

نتایج بررسی های کمیسیون حل اختلاف درباره ریاست مجلس افغانستان امروز اعلام می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی های کمیسیون حل اختلاف بر سر انتخاب رئیس مجلس افغانستان هنوز ادامه دارد.

نمایندگان مجلس افغانستان پس از تشدید تنش میان هواداران میر رحمان رحمانی و کمال ناصر اصولی دو نامزد ریاست مجلس، یک هیات 27 نفری را برای حل موضوع مورد تنش موظف کردند.

خان آقا رضایی یکی از اعضای این هیات قبل از آغاز به کار هیات در صحبت با خبرنگاران گفت که بنا بر فیصله مجلس، این هیات موظف است تا آرشیو نشست روز شنبه مجلس را بازبینی کند و پس از آن در مورد نصاب مجلس و نیز یک مورد منازعه نظر دهد.

قرار است نتایج این بررسی‌ها امروز اعلام شود.

در انتخابات روز شنبه مجلس افغانستان برای انتخاب رئیس، میر رحمان رحمانی با 123 رای برنده اعلام شد، اما آقای اصولی رقیب او این نتیجه را نپذیرفت و گفت که آرای آقای رحمانی نصاب لازم را تکمیل نکرده است.

هیات اداری موقت در آغاز انتخابات، نصاب مجلس را 247 اعلام کرد اما 244 رای در صندوق ریخته شده بود که همین مساله باعث ایجاد مشکل شده است؛ زیرا در صورت که حد نصاب 247 باشد، آرای آقای رحمانی یک رای کمتر از 50+1 است و اگر حد نصاب 244 رای گرفته شود، او برنده انتخابات است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار