از جنگ احزاب تا جنگ امروز/ ۳

مشرکان در چه جنگی علیه مسلمانان متحد شدند؟+ فیلم

حجت الاسلام بهشتی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره پیام‌های تاریخ و شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،«یک جبهه‌ی احزاب عجیب‌وغریبی مثل جنگ احزاب صدر اسلام در ابعاد چند میلیون برابر، علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده، همه‌جور کاری که توانسته‌اند انجام داده‌اند؛ تحریم کرده‌اند، تبلیغات کرده‌اند، جنگ کرده‌اند، توطئه‌ی امنیّتی کرده‌اند؛ همه‌جور کاری که می‌توانستند انجام داده‌اند. شما امروزِ این ملّت را مقایسه کنید با چهل سال قبل، اوّل انقلاب؛ اقتدار این ملّت، عظمت این ملّت، پیشرفت این ملّت، علم این ملّت، حضور قوی بین‌المللی این ملّت قابل مقایسه‌ی با اوّل [نیست]. روزبه‌روز پیشرفت کرده؛ ملّت، این است. شما عصاره‌ی فضایل این ملّتید؛ پس ببینید، بدانید چه‌جوری باید رفتار کنید. این ملّت، ملّتی است که باایمان است، باعلم است، بااعتمادبه‌نفس است، مستقل است، امتیازات خودش را می‌داند و بر این امتیازات پا می‌فشارد. چهل سال از انقلاب می‌گذرد.»

سخت‌ترین جنگ مسلمانان در چه سالی انجام شد؟/ جنگ احزاب نقطه‌ای از تاریخ است + فیلم

این بخشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ایشان با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی است که شرایط فعلی کشور را بی‌شباهت به شرایط جنگ احزاب نمی‌دانند و بیان می‌کنند: «جبهه امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی شبیه جنگ احزاب است»


بیشتر بخوانید: گام اول دشمنی مشرکان مکه با پیامبر (ص) سازش بود + فیلم


حجت الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی خطیب و کارشناس امور قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اشارات قرآن کریم به تاریخ و بیانات رهبری درباره شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران اظهار کرد: پیامبر(ص) عزیز اسلام تا زمانی که در مکه حضور داشتند، آزارشان به کسی نمی رسید ولی مکی ها او را آزار می دادند و یارانش را شکنجه می کردند، علی رغم اینکه مسیحیان خود را صلح طلب و مسلمانان را جنگ طلب جلوه می‌دادند. حتی وقتی حضرت به مدینه هم آمدند از سال دوم تا سال دهم هجرت حدود نود جنگ به پا کردند که سخت ترین آن ها جنگ احزاب بود.

سخت‌ترین جنگ مسلمانان در چه سالی انجام شد؟/ جنگ احزاب نقطه‌ای از تاریخ است + فیلم

وی ادامه داد: مشرکین با تمام اختلافاتی که درون خودشان داشتند تصمیم گرفتند به سمت مدینه حرکت کنند و مسلمانان را از بین ببرند. خداوند در سوره احزاب فرمایند:«یاایهَاالَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَاءتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمْ رِيحًا وَجُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا وَكَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرًا»؛ «ای اهل ایمان، به یاد آرید نعمتی را که خدا به شما عطا کرد وقتی که لشکر بسیاری (از کافران) بر شما حمله‌ور شدند، پس ما بادی تند و سپاهی بسیار (از فرشتگان) که به چشم نمی‌دیدید فرستادیم، و خدا خود به اعمال شما بینا بود». جنگ احزاب نقطه‌ای از تاریخ است که جمعیت کمی مقابل لشگری هزار نفری ایستاد و خداوند به وسیله بلایای طبیعی علیه مشرکان استفاده کرد و فرشتگان الهی را هم برای تقویت روحیه رزمندگان فرستاد. 

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی افزود: به فرموده رهبر انقلاب شرایط امروز ما شرایط احزاب است. ما باید به لطف خدا امید ببندیم چراکه اگر امید داشته باشیم خداوند دشمنان را از صحنه به دور می کند.

مشروح این گفت‌وگو را در زیر مشاهده کنید؛

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
الا ان حزب الله هم الغالبون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام. اللهم عجل لولیک الفرج