سرمایه گذاری در بخش گردشگری، ظرفیتی درآمد زا که کمتر مورد توجه است

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری، ظرفیتی درآمد زا است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیمان نبهانی، سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه به دلیل تورم بالا و نبود ثبات در قیمت‌ها افراد دارای سرمایه نقدی به دنبال سود آنی و سریع هستند گفت: به همین علت زمانی به سوی سکه و طلا می‌روند و مدتی هم روانه بازار خودرو می‌شوند و یا بازار مسکن را ملتهب می‌کنند.

وی افزود: در این شرایط سرمایه گذاری بر روی بخش گردشگری، ظرفیتی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

نبهانی بیان کرد: در یک پروژه معدنی یا صنعتی باید ۲۰۰ تا ۵۰۰ ملیون تومان هزینه کرد تا یک فرصت شغلی ایجاد گردد در حالی که در بخش گردشگری با ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان می‌توان این کار را انجام داد.

سرپرست معاونت برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت:با توجه به اینکه به ازای هر فرصت شغلی مستقیم، ۵/۲ فرصت شغلی غیر مستقیم و حدود ۹ فرصت شغلی تأمین‎کننده و پشتیبان ایجاد می‎شود، می‌توان به اهمیت رونق گردشگری در ایجاد ثروت در یک منطقه پی برد.

این مقام مسئول تصریح کرد: جلب نظر مساعد جامعه بومی میزبان در موفق شدن یک اقدام اقتصادی از نوع گردشگری و جلب سرمایه گذاری برای آن بسیار مهم است. به همین دلیل آشناسازی جامعه میزبان با اثرات مثبت ورود گردشگر و به حداقل رساندن دیدگاه‌های منفی نسبت به توریسم در جامعه بومی را برنامه ریزی کردیم.

نبهانی گفت: با ورود گردشگر به یک روستا، فرصت شغلی برای بانوان و نوجوانان یک خانواده در قالب تولید و فروش صنایع دستی، تهیه و عرضه سوغات محلی، فروش محصولات کاملاً ارگانیک کشاورزی و محصولات لبنی فراهم می‎آید که موجبات افزایش درآمد و پس‎انداز خانوار را فرآهم می‎آورد.

انتهاتی پیام/ ن

سرمایه گذاری در بخش گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.