تاکید آمریکا بر پایبندی خود بر اجرای تحریم‌های کره شمالی

در حالی که کره شمالی از توقیف کشتی خود از سوی آمریکا به شدت انتقاد کرده است، وزارت خارجه این کشور بر پایبندی خود به اجرای تحریم‌های پیونگ‌یانگ تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در حالی که کره شمالی از دولت آمریکا خواسته است کشتی باری توقیف شده این کشور را آزاد کند، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه بر اراده خود برای حفظ تحریم‌های سازمان ملل متحد بر ضد پیونگ‌یانگ تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد دونالد ترامپ فکر می‌کند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به تعهد خود در خصوص عاری‌سازی این کشور از سلاح هسته‌ای عمل خواهد کرد. وی افزود آمریکا همواره برای مذاکرات دیپلماتیک با کره شمالی به منظور برداشتن گام‌های جدید در این زمینه آماده است.

این مسئول وزارت خارجه آمریکا افزود تحریم‌های بین‌المللی بر ضد پیونگ‌یانگ مطابق با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد باید حفظ شود و همه کشور‌های عضو سازمان ملل نیز باید آن را رعایت کنند.

این در حالی است که کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی از آمریکا خواست هر چه زودتر کشتی باری «وایز هانست» کره شمالی را که خبر توقیف آن به علت «نقض تحریم‌های بین‌المللی» نهم ماه مه از سوی وزارت دادگستری آمریکا اعلام شده بود، به پیونگ‌یانگ پس دهد.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد تاکید کرد اعمال تحریم‌های یکجانبه و اجرای فراسرزمینی صلاحیت ملی یک کشور ثالث به هیچ وجه از منظر حقوق بین‌المللی قابل توجیه نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار