وزیر دفاع لبنان: می‌توانیم با حزب‌الله درباره مقابله با اسرائیل به تفاهم برسیم

وزیر دفاع لبنان اعلام کرد این کشور می‌تواند با حزب‌الله درباره مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی از طریق راهبرد دفاع ملی به تفاهم برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، الیاس ابوصعب، وزیر دفاع لبنان، در گفتگوی اختصاصی با این روزنامه اعلام کرد این کشور می‌تواند به تفاهمی با حزب‌الله درباره مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی از طریق راهبرد دفاع ملی برسد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا بحث دوگانگی سلاح در داخل لبنان بین مقاومت و ارتش ادامه خواهد داشت، گفت: نمی‌گویم ادامه می‌یابد، اما منطق حکم می‌کند بررسی راهبرد دفاع ملی را آغاز کنیم و به تصویب برسانیم. پس باید با همه گروه‌ها از جمله «حزب‌الله» گفتگو کنیم و در گفتگو با آن‌ها درباره چگونگی دفاع از میهن از طریق راهبرد دفاع که برعهده ارتش است، صحبت کنیم. 

وزیر دفاع لبنان افزود: ما به ارتش لبنان و توانمندی‌های آن باور داریم و اینکه ارتش مدافع شماره یک میهن و مرز‌های آن در برابر دشمن اسرائیلی، تروریست‌ها و تکفیری‌ها است، اما در عین حال نمی‌توانم طمع دشمن اسرائیلی به نفت، آب‌ها و سرزمینمان را نادیده بگیرم.

ابوصعب اضافه کرد: علاوه بر این ما با آن (دشمن اسرائیلی) درباره موضوع ترسیم مرز‌ها بین ما و بین آن اختلاف داریم. اگر اسرائیل تهدید به جنگ جدید در این مرز‌ها بکند این جنگ که ادعا می‌شود به راه خواهد افتاد گفتگویی را که می‌تواند ما را به راهبرد دفاع ملی برساند، به تاخیر می‌اندازد. وقتی که اسرائیل تهدید می‌کند ماه آینده جنگ راه می‌اندازد چگونه می‌توان از «حزب‌الله» خواست چگونگی قرار دادن سلاح در دست دولت لبنان را بررسی کنیم؟ جنگ دردناک است و نه تنها برای ما بلکه برای دشمن اسرائیلی نیز هزینه دارد بنابراین بعید می‌دانم جنگی در کار باشد.

او در ادامه گفت: ما دولت را باور داریم و زمانی که ارتش قدرت داشته باشد که بتواند به تنهایی از کشور در داخل و مرز‌ها حمایت کند، آنگاه دولت قوی خواهد بود.

این وزیر لبنانی در ادامه اعلام کرد: حرف اسرائیل درباره تهدید به سبب وجود سلاح را رد می‌کنم زیرا اسرائیل قبل از وجود «حزب‌الله» ما را تهدید می‌کرد، زمین ما را اشغال می‌کرد، به لبنان از هوا، دریا و آبهایش حمله می‌کرد. از سوی دیگر می‌توانیم به تفاهمی با حزب درباره مقابله با تهدید اسرائیل از طریق راهبرد دفاع ملی برسیم که لبنان از طریق این راهبرد می‌تواند از خودش در برابر خطرات اسرائیل دفاع کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ارتش لبنان مگر لبنان ارتش دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
حزب ا لله
۱۸:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
فعلا بیشتر فکر ومشورت کن داعش بیخ گوشت از اسم حزبالله می لرزد نه ارتش لبنان الان وقت این حرف ها نیست شاید نیت بدی نداشته باشی اما دشمن لبنان ازحرفت سو استفاده میکند در لبنان جاسوس زیاد است ارتش لبنان ناخالصی کم ندارد وزیر دفاع باید بیش از اینها هوشیار باشدبه کارهای دیگر برس حزبلله کار خودش را بلد است
آخرین اخبار